Ιστορία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ - Ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ '21

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Μαθητές και μαθήτριες της Στ΄τάξης καλούνται να χωριστούν σε τέσσερις ομάδες και να βοηθήσουν με τις πληροφορίες που θα συλλέξουν και με τις δράσεις που θα αναλάβουν να συμπρασταθούν στον δύσκολο αγώνα του Παπαφλέσσα και να βοηθήσουν την Ελληνική Επανάσταση να αντιμετωπίσει όχι μόνο την απειλή του Ιμπραήμ αλλά και της ΔΙΧΟΝΟΙΑΣ που είχε ριζώσει στις ψυχές των επαναστατημένων Ελλήνων. Οδηγός τους στον αγώνα αυτό ένας άλλος ήρωας που έπεσε για την ΠΑΤΡΙΔΑ ο βασιλιάς της Σπάρτης, ο Λεωνίδας,

Καλή επιτυχία

 

 

 

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Γενικός σκοπός της Ιστορίας είναι η ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης και ιστορικής συνείδησης. Ο κοινά αποδεκτός σκοπός της μελέτης της Ιστορίας που αφορά τη γνώση του παρελθόντος για την κατανόηση του παρόντος και το σχεδιασμό του μέλλοντος, υφίσταται ως βασική ιδέα για τον προσδιορισμό της ιστορικής συνείδησης και ιστορικής σκέψης. Ειδικότερα, η ανάπτυξη ιστορικής σκέψης αφορά την κατανόηση των ιστορικών γεγονότων και τη σύνδεση αιτίων και αποτελεσμάτων, ενώ η καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης αφορά την κατανόηση της συμπεριφοράς του ανθρώπου σε συγκεκριμένες καταστάσεις και την εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον. Έτσι με τη διδασκαλία της Ιστορίας μπορεί ο μαθητής να αποκτήσει όχι μόνο την επίγνωση ότι ο σύγχρονος κόσμος αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος, αλλά και την επίγνωση ότι ο σύγχρονος ιστορικός ορίζοντας συνδέεται άμεσα με τη ζωή του. Ο σκοπός της ιστορικής σκέψης και συνείδησης συνδέεται έτσι με το γενικότερο σκοπό της εκπαίδευσης που αναφέρεται στην προετοιμασία συνειδητών πολιτών.

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
30 λεπτά
Φάση 1: ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ- ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΜΑΝΙΑΚΙ- 1η και 3η ομάδα
Χώρος Διεξαγωγής: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Ή ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
30 λεπτά
Φάση 2: ΛΕΩΝΙΔΑΣ- ΜΑΧΗ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ- 2η και 4η ομάδα
Χώρος Διεξαγωγής: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Ή ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
30 λεπτά
Φάση 3: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Χώρος Διεξαγωγής: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Ή ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
30 λεπτά
Φάση 4: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
Χώρος Διεξαγωγής: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Ή ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
5 λεπτά
Φάση 5: ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ !
Χώρος Διεξαγωγής: Μέσα στο Σχολείο!
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να αντιληφθούν πόσο έβλαψε η διχόνοια την Επανάσταση.
  2. Να μάθουν για τη στάση του Παπαφλέσσα και τη συνειδητή θυσία του.
  3. Να κατανοήσουν τη σημασία της μάχης στο Μανιάκι και να συγκρίνουν την αντίσταση του Παπαφλέσσα με
  4. Να συνειδητοποιήσουν την ιστορική συνέχεια του Ελληνικού Έθνους από την αρχαία Ελλάδα ως τα χρόνια
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Παπαφλέσσας
Μανιάκι
Λεωνίδας
Θερμοπύλες
αυτοθυσία
Ελλάδα
διχόνοια
ομοψυχία
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Τέσσερις φορητοί υπολογιστές, ένας βιντεοπροβολέας, εκπαιδευτικά λογισμικά, χαρτί του μέτρου, μαρκαδόροι
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΔΡΟΥΓΚΑΣ (Εκπαιδευτικός)