Ανακαλύπτοντας τον Σαίξπηρ και το έργο του

Καλλιτεχνική Παιδεία (Γενικό Λύκειο)

Ανακαλύπτοντας τον Σαίξπηρ και το έργο του

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη ζωή και το έργο του Σαίξπηρ, ενός από τους μεγαλύτερους θεατρικούς συγγραφείς όλων των εποχών. Στην πρώτη φάση του σεναρίου παρακολουθούν διαδραστικό βίντεο για τη ζωή και το έργο του και απαντούν σε ερωτήσεις που τους υποβάλλονται στη διάρκειά του. Στη δεύτερη φάση επεξεργάζονται υλικό και προετοιμάζουν την παρουσίαση σκηνών με τη μορφή  θεατρικού αναλογίου από τρία διαφορετικά έργα του Σαίξπηρ, ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκουν. Στην τρίτη φάση παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης το αποτέλεσμα της δράσης που ανέλαβαν.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Για τις ανάγκες μιας θεατρικής παράστασης, που θα ανεβάσουν στο σχολείο, οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ένα από τα έργα του κορυφαίου ευρωπαϊου δραματουργού, του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. Πρέπει, λοιπόν, να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του και στη συνέχεια να παρουσιάσει ένα έργο η κάθε ομάδα στην ολομέλεια της τάξης, δίνοντας πληροφορίες για το περιεχόμενο, τους χαρακτήρες και τα διαχρονικά του μηνύματα. Στην παρουσίαση θα χρησιμοποιηθούν οι ΤΠΕ σε συνδυασμό με τεχνικές του θεάτρου.

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γενικό Λύκειο
Θεματική Ταξινομία
Καλλιτεχνική Παιδεία >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Γνωριμία με τον Σαίξπηρ και το έργο του
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα πληροφορικής
Προετοιμασία για την παρουσίαση έργων του Σαίξπηρ
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα Πληροφορικής
Παρουσίαση έργων του Σαίξπηρ
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Αίθουσα τάξης ή Αίθουσα θεάτρου (αν υπάρχει στο σχολείο). Θα χρειαστεί βιντεοπροβολέας για την παρουσίαση των powerpoint
Διδακτικοί Στόχοι
Να αντιληφθούν τη διαχρονική αξία των έργων του Σαίξπηρ
Να γνωρίσουν την εποχή συγγραφής των έργων του
Να αναρωτηθούν για τις επιδράσεις του έργου του από την ελληνική και ρωμαϊκή ιστορία και μυθολογία
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Σαίξπηρ, ζωή, βίος, έργο, Ρωμαίος, Ιουλιέτα, Όνειρο, Άμλετ, θεατρικό αναλόγιο,
Υλικοτεχνική υποδομή
Η/Υ, βιντεοπροβολέας

Δημιουργός Σεναρίου: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΤΡΕΧΛΗ ΖΩΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΕΝΑΚΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανακαλύπτοντας τον Σαίξπηρ και το έργο του» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).