Φάση Σεναρίου
Χορός (Γυμνάσιο)
Ανακαλύπτοντας τον Αγέρανο
1η δρατηριότητα:Οι μαθητές παρακολουθούν σύντομο διαδραστικό βίντεο με καταγραφή του «Αγέρανου», από εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης και καλούνται ανά ομάδα να απαντήσουν σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Εντοπίζουν τον τόπο, τη γεωγραφική του θέση, τη λαβή και την περίσταση στην οποία χορεύεται.
2η δρατηριότητα:Παρακολουθούν σύντομο απόσπασμα από τηλεοπτική εκπομπή όπου γίνεται αναφορά στην ιστορία του «Αγέρανου», στο τραγούδι και τον τρόπο που χορεύεται. Συμπληρώνουν ανά ομάδα κάρτες ερωτήσεων που αναφέρονται στη σύνδεση του χορού με το μυθικό ήρωα Θησέα, το νησί Δήλο και το λαβύρινθο.
3η δρατηριότητα:Παρακολουθούν σύντομη παρουσίαση (δημιουργία του εκπαιδευτικού) με εικόνες σχετικές με τη χορευτική παράδοση της Πάρου (π.χ. ο χορός «Αγέρανος» και η τοπική ενδυμασία όπως την είδαν ξένοι περιηγητές) και ανά ομάδα παίζουν παιχνίδι μνήμης με κάρτες/ εικόνες από την παρουσίαση.
4η δρατηριότητα:Κάθε ομάδα αναζητά στο διαδίκτυο τραγούδια του «Αγέρανου», επιλέγει ένα και μαθαίνει να το ερμηνεύει. Το παρουσιάζει στην τάξη και εξηγεί το λόγο που το επέλεξε.
5η δρατηριότητα:Δίνεται για το σπίτι Φύλλο Εργασίας.
Στο τέλος της φάσης αυτής, οι μαθητές αναμένεται να έχουν εξοικειωθεί με την παράδοση του συγκεκριμένου χορού και τα ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά στοιχεία (ιστορία, ονομασία, τόπο και χρόνο τέλεσης, φορεσιά, κοινωνική περίσταση, συμμετέχοντες, το τραγούδι, τον τρόπο ερμηνείας , κ.λ.π.).
Αγέρανος (δυο εκδοχές) (Πάρος) Διευκρίνιση
Στοιχεία γύρω από το χορό
Στοιχεία γύρω από το χορό
Στοιχεία γύρω από το χορό
Στοιχεία γύρω από το χορό
Αγέρανος Πάρου
Ο αρχαίος Γέρανος
Θυμήσου τις εικόνες που είδες Διευκρίνιση
Ο (Α)γέρανος και η παράδοση της Πάρου μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΦΥΝΤΑΝΙΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Συντονιστής)