Φάση Σεναρίου
Χορός (Γυμνάσιο)
Δημιουργώντας με τον Αγέρανο
1η δρατηριότητα:Στην αρχή της φάσης αυτής, οι μαθητές όλοι μαζί (ολομέλεια) κάνουν ανασύνθεση όλων των στοιχείων που έχουν μάθει για τον «Αγέρανο». Χορεύοντας προσπαθούν να εφαρμόσουν τον κατάλληλο τρόπο μετακίνησης ώστε ο κυκλικός χορός να εξελιχθεί σε σπείρα και να επανέλθει πάλι στην αρχική κυκλική του μορφή. Προσπαθούν να ταιριάξουν το ρυθμό του τραγουδιού με τα βήματα του χορού, τραγουδάνε αντιφωνικά και εφαρμόζουν τις διαφορετικές λαβές του χορού.
2η δρατηριότητα:Ζητάμε από τις ομάδες να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν ένα δικό τους «Αγέρανο» χρησιμοποιώντας το τραγούδι που έχουν επιλέξει κατά την προηγούμενη φάση. Κάθε ομάδα καλείται:
- Να επινοήσει μια ιστορία εμπνεόμενη από τα λόγια του τραγουδιού που μπορεί να είναι η συνέχεια της ιστορίας του ή η περίσταση που οδήγησε στη δημιουργία του συγκεκριμένου τραγουδιού (αναχώρηση, συνάντηση, ερωτική εξομολόγηση).
- Να προσδιορίσει τη συναισθηματική κατάσταση και την αποδώσει κατά την χορευτική αναπαράσταση με το κατάλληλο ύφος, συναίσθημα, κίνηση.
- Να επινοήσει μία διαφορετική λαβή και τρόπο χρήσης της κυκλικής κίνησης
- Να προσδιορίσει τον προσωπικό χώρο κάθε χορευτή, τη σειρά τοποθέτησης π.χ. ανά φύλο ή ηλικία
- Να χρησιμοποιήσει δημιουργικά τα χέρια και τα πόδια ώστε να αποδοθεί η επιθυμητή ενέργεια ( κουνώντας / χτυπώντας τα χέρια, κλωτσώντας, χοροπηδώντας, κάνοντας στροφές κλπ)
3η δρατηριότητα:Συμπληρώνουν Φύλλο Εργασίας
4η δρατηριότητα:Μετά την παρουσίαση, ακολουθεί συζήτηση και γίνεται αποτίμηση της προσπάθειας, των συναισθημάτων που βίωσαν καθώς και τα προβλήματα που τυχόν αντιμετώπισαν στο μάθημα.
5η δρατηριότητα:Στο τέλος συμπληρώνουν έντυπα αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης.
Δημιουργός Σεναρίου: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΦΥΝΤΑΝΙΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Συντονιστής)