"Ως Γεωγράφος και Μαθηματικός ακολουθώ τα χνάρια του Μεγάλου Στρατηλάτη"
Διαθεματική Ομάδα (Δημοτικό)
"Ως Γεωγράφος και Μαθηματικός ακολουθώ τα χνάρια του Μεγάλου Στρατηλάτη"
Το διαθεματικό σενάριο με τίτλο "Ως Γεωγράφος και Μαθηματικός ακολουθώ τα χνάρια του Μεγάλου Στρατηλάτη" περιέχει μία σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη χρήση των ΤΠΕ, ώστε οι μαθητές της Δ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου μέσα από τη συνεργατική διερεύνηση να καλλιεργήσουν δεξιότητες, να ερευνήσουν, να συλλέξουν και να επεξεργαστούν πληροφορίες με τελικό σκοπό να κατανοήσουν χωροταξικά το μέγεθος της αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και τις αλλαγές στα όρια των κρατών, όπως είναι σήμερα.
Ο γενικός σκοπός αυτού του σεναρίου είναι οι μαθητές της Δ΄ τάξης να γνωρίσουν τoυς σημαντικότερους σταθμούς της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ασία, ώστε να κατανοήσουν το μέγεθος και τη σπουδαιότητα του εγχειρήματός του.
Επιπλέον, θα πρέπει ο δάσκαλος να έχει εγκαταστήσει τα ακόλουθα λογισμικά: 1. Λογισμικά οπτικοποίησης (Google Earth, Google Maps), τα οποία θα βοηθήσουν τους μαθητές να οπτικοποιήσουν την πορεία του Αλέξανδρου, να γνωρίσουν τα κράτη που κατέκτησε και να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος του, αφού τους δίνουν τη δυνατότητα να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με την απόσταση που θα έπρεπε να διανύσουν με τα πόδια και το χρόνο που θα χρειάζονταν, αν σήμερα έκαναν περίπου την ίδια διαδρομή με τον Αλέξανδρο. Eπιπρόσθετα, οι μαθητές αντιλαμβάνονται τις αλλαγές στο ανάγλυφο της γης και των συνόρων μεταξύ των κρατών.
Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν τα ακόλουθα λογισμικά και ψηφιακές εφαρμογές:
1. Λογισμικό για την Ιστορία Γ' και Δ' του ΠΙ ως εργαλείο για την ανάδειξη της προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών αλλά και την εδραίωση της γνώσης εκ μέρους τους
2. Εφαρμογή για τη δημιουργία ψηφιακού ερωτηματολογίου, π.χ Google Forms.
Η ύπαρξη βιντεοπροβολέα κρίνεται χρήσιμη αλλά όχι απαραίτητη. Το σενάριο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και με την ύπαρξη μόνο γωνιάς Η/Υ.
Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΟΥΛΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)