Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την "Ελένη" του Ευριπίδη
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Γυμνάσιο)
Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την "Ελένη" του Ευριπίδη
Βασικοί στόχοι του προτεινόμενου διδακτικού σεναρίου ήταν η πρόσληψη της 1ης σκηνής του προλόγου της τραγωδίας Ελένης του Ευριπίδη ως παράστασης, η δημιουργική διασκευή αυτής της σκηνής και η οπτικοποίηση των διασκευών από τους μαθητές. Η μεταφορά των διασκευών σε ψηφιακή μορφή (ως ψηφιακών κόμικς) δημιουργήθηκε μέσω του εκπαιδευτικού ανοικτού προγράμματος toondoο. Για τον ιστότοπο του προγράμματος όπου παρουσιάζονται τα κόμικς επιλέχθηκε ο ηλεκτρονικός κόμβος του επίσημου πανελλήνιου σχολικού δικτύου (sch.gr). Μέσα από τη συμμετοχή των μαθητών έγιναν κατανοητές βασικές έννοιες του προλόγου και η τραγωδία προσεγγίστηκε ως έργο ζωντανό που συνομιλεί με την εποχή και τις εμπειρίες των μαθητών.

Ένα βασικό εκπαιδευτικό πρόβλημα της διδασκαλίας της τραγωδίας στο Γυμνάσιο είναι η ανάδειξη της ουσίας του αρχαίου πολιτισμού και ιδίως διαχρονικών ιδεών και αξιών του μέσω της κριτικής πρόσληψης του δραματικού έργου από τους μαθητές, σύμφωνα και με το Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την Αρχαία Γραμματεία (ΕΠΠΣ και ΔΕΠΠΣ). Μέσω της διδακτικής πρότασης που ακολουθεί (δημιουργία ψηφιακών κόμικς) μπορούν να γίνουν κατανοητές βασικές έννοιες του έργου του Ευριπίδη και η τραγωδία "Ελένη" να προσεγγιστεί ως έργο ζωντανό που συνομιλεί με την εποχή και τις εμπειρίες των μαθητών. Έτσι, οι μαθητές αυτενεργώντας μπορούν να βιώσουν την τραγωδία ως μέρος της δικής τους τοπικής παράδοσης. Λόγω του χρονικού περιορισμού του συγκεκριμένου διδακτικού σεναρίου σε τρεις διδακτικές ώρες η πρόταση που ακολουθεί επικεντρώνεται στη δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την πρώτη σκηνή του προλόγου της τραγωδίας.
Δημιουργός Σεναρίου: Βασιλική Καμπουρέλλη (Εκπαιδευτικός)