Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Μαθαίνω μέσα από τα συναισθήματα
Η συγκεκριμένη φάση αναπτύχθηκε κι αυτή πάνω στον άξονα παρατήρηση-χειρισμός-παραγωγή και στην πεποίθηση, ότι η επαφή με τα έργα και τους καλλιτέχνες, ανατροφοδοτεί την έμφυτη περιέργεια και εξερευνητική στάση των παιδιών.
Εστιάζει στην παρατήρηση έργων τέχνης και ενθαρρύνει με παιχνιώδη τρόπο, την ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και στοχαστικής ικανότητας ( Τέχνες), έτσι ώστε τα παιδιά να χρησιμοποιήοουν τα συναισθήματά τους και να αξιοποιήσουν, μέσα από την αλληλεπίδραση, τις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους, για να δημιουργήσουν ιστορίες , μέσα από μία χρονική ακολουθία. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η απόκτηση θετικής αυτοεκτίμησης και ενσυναίσθησης ( Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη). Η νηπιαγωγός χρησιμοποιεί ως τεκμήρια αποτύπωσης της σκέψης των παιδιών την καταγραφή ή την ηχογράφηση των σκέψεων τους στο παιχνίδι με το ζάρι , για τη δημιουργία της δικής τους πρωτότυπης ιστορίας στον Η/Υ μέσα από τα δική τους έκφραση συναισθημάτων.
Επιμέρους στόχοι: Να επικοινωνούν το συναίσθημά τους μέσω της ζωγραφικής ( Τέχνες)- Να αντιλαμβάνονται τους σκοπούς της γραφής και να σέβονται τους κανόνες επικοινωνίας (Γλώσσα) - Να αναπτύσσουν στρατηγικές προκειμένου να δηλώσουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με τον συνομιλητή τους στην τάξη (Γλώσσα)- Να διακρίνουν τα παρατηρήσιμα εξωτερικά μορφολογικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών (Φυσικές Επιστήμες)-Να σέβονται τη γνώμη του άλλου μέσα από την αλληλεπίδραση και τις ομαδικές δραστηριότητες(Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη)- Να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με τη χρονική τους ακολουθία ( Περιβάλλον) και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες σύγκρισης ποσοτήτων και συμβολικής αναπαράστασης(Μαθηματικά)
Τα συναισθήματα ψάχνουν τους πίνακές τους. Διευκρίνιση
Ρίχνω το ζάρι και δημιουργώ ιστορίες...... Διευκρίνιση
Το γράμμα της χαράς Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΥΤΑΞΙΑ (Εκπαιδευτικός)