Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Παίζω με τα συναισθήματα
Η δράση στο σύνολό της αναπτύσσεται με βάση τον άξονα παρατήρηση-χειρισμός-παραγωγή. Αρχικά, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τα έργα τέχνης, τα παρατηρούν και εκφράζονται προφορικά εξωτερικεύοντας τις σκέψεις τους σχετικά με αυτά. Στη συνέχεια, θα τα χρησιμοποιήσουν δίνοντάς τους το συναίσθημα που τα ίδια θέλουν και μέσα από αυτά θα δημιουργήσουν κάτι δικό τους. Τα φύλλα εργασίας με τις εικαστικές παρεμβάσεις στα συναισθήματα, σε πίνακες των Kokoschka και Volegov μπορούν να δοθούν σε ομάδες παιδιών, για να τα επεξεργαστούν εικαστικά παράλληλα με τις ομάδες που δουλεύουν στοuς Η/Υ. Η εικαστική αυτή παρέμβαση έχει ως στόχο την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της αισθητικής καλλιέργειας, της φαντασίας και δημιουργικότητας των παιδιών μέσα από έργα τέχνης που ήδη γνωρίζουν. Είναι πολύ σημαντικό να δοθεί στα παιδιά αρκετός χρόνος για να επεξεργαστούν αυτό που τους ζητείται να κάνουν, ώστε να αλληλεπιδράσουν και επικοινωνήσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους.
Κεντρικός Στόχος: Να αναπτύξουν την παρατηρητική τους ικανότητα που θα ενδυναμώσει τη δημιουργική και κριτική σκέψη (Τέχνες), να επικοινωνήσουν συναισθήματα μέσω της Ζωγραφικής (Τέχνες) και να αλληλεπιδράσουν μέσα από ομαδικές δραστηριότητες (Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη),
Επιμέρους στόχοι: Η απόκτηση θετικής αυτοεκτίμησης (Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη), Η αναγνώρηση λέξεων (Γραφή), Η κατάκτηση χωροχρονικών εννοιών( Μαθηματικά)
Που είναι ο πίνακας Διευκρίνιση
Ψάχνω τον πίνακά μου Διευκρίνιση
Το ημερολόγιο των συναισθημάτων Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΥΤΑΞΙΑ (Εκπαιδευτικός)