Φάση Σεναρίου

Διαθεματική Ομάδα (Γυμνάσιο)

Τρία χαϊκού: Διάλογος του Γ. Σεφέρη με την ιαπωνική ποίηση;

3 ώρες

Λεξικο-ποιητική / ιστορικο-πολιτισμική επεξεργασία

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_omada_1i_.doc fyllo_ergasias_omada_2i.doc fyllo_ergasias_omada_3i.doc fyllo_ergasias_omada_4i.doc fyllo_ergasias_omada_5i.doc fyllo_ergasias_omada_6i.doc

Κατά την τρίτη φάση, οι μαθητές θα εργαστούν στις ομάδες. Θα οργανώσουν την εργασία τους και θα αναλάβουν διάφορους ρόλους, με βάση τα φύλλα εργασίας που έχουν δημιουργηθεί.

Για την τρίτη φάση έχουν προβλεφθεί έξι φύλλα εργασίας για έξι ομάδες. Οι τρεις ομάδες θα έρθουν σε επαφή με τον ποιητικό λόγο του Σεφέρη και θα διερευνήσουν τις λεξικο-ποιητικές του επιλογές στο Συμφραστικό Πίνακα Λέξεων στο Ποιητικό Έργο του Γ. Σεφέρη της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, ώστε να διερευνήσουν το ποιητικό λεξιλόγιο, τις σημασιολογικές αποχρώσεις του και το ειδικό του βάρος στο σύνολο του ποιητικού έργου του Σεφέρη. Σε περίπτωση που δεν προλάβουν να ολοκληρώσουν την παραγωγή κειμένου, τούς προτείνεται η χρήση του διαδικτυακού ιστότοπου www.titanpad.com μέσω της οποίας μπορούν να συνεχίσουν ομαδοσυνεργατικά το κείμενό τους με σύγχρονη επικοινωνία από το σπίτι τους.

Οι υπόλοιπες τρεις ομάδες  θα ασχοληθούν με τα περι-κειμενικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την κατανόηση και την ερμηνεία του ποιήματος. Θα συλλέξουν, θα επεξεργαστούν και θα αξιολογήσουν πληροφορίες που σχετίζονται με τη βιογραφία του ποιητή, τη στιχουργική μορφή του χαϊκού και το ρεύμα του “Ιαπωνισμού” στην τέχνη. Έτσι, θα μπορέσουν να εμβαθύνουν και να ερμηνεύσουν κριτικά το ποίημα ως δημιούργημα της εποχής του και του κοινωνικο-πολιτισμικού του πλαισίου.

Ως αποτέλεσμα της φάσης αυτής οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν κείμενα μονοτροπικά και πολυτροπικά τα οποία θα αναρτηθούν στο ιστολόγιο του μαθήματος.


Δημιουργός Σεναρίου: ΕΙΡΗΝΗ ΠΙΤΤΑΡΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Τρία χαϊκού: Διάλογος του Γ. Σεφέρη με την ιαπωνική ποίηση;» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1653