Φάση Σεναρίου

Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Γυμνάσιο)

Η Ελιά ως πηγή ζωής, πολιτισμού και τέχνης

3 ώρες

1η Ομάδα: Ιστορία και Πολιτισμός

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_1_paradosi_kai_istoria.docx

Οι δραστηριότητες στοχεύουν να φέρουν σε επαφή τους μαθητές με την πολιτιστική και ιστορική αξία της ελιάς για τον ελλαδικό χώρο.

Για διευκόλυνση επισυνάπτεται το φύλλο εργασίας με τις ασκήσεις που παρουσιάζονται παρακάτω καθώς και οδηγίες. 

Οι πρόσθετες δραστηριότητες είναι το ομαδικό έργο που πρέπει να προετοιμάσουν οι ομάδες για την αξιολόγησή τους. Τα εργαλεία που προτείνονται διευκολύνουν τους μαθητές για την υλοποίηση ορισμένων δραστηριοτήτων.

Εργαλεία

www.prezi.com 

Το Prezi είναι ένα online εργαλείο παρουσιάσεων που επιτρέπει τη δημιουργία μιας ακολουθίας από έννοιες πάνω σε έναν εικονικό καμβά. Είναι ιδανικό όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε μη γραμμικές παρουσιάσεις και για brainstorming. Κείμενα, εικόνες, βίντεο κ.λπ. μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργηθεί το τελικό αποτέλεσμα.

http://www.kizoa.com/

Είναι online εργαλείο για τη δημιουργία βίντεο, παρουσιάσεων, κολάζ.


ΙnsideFood - Μύθοι και συμβολισμοί της ελιάς

Δείτε το βίντεο και απαντήστε τις ερωτήσεις που ακολουθούν

Μύθοι και συμβολισμοί της ελιάς


InsideFood - Το λάδι στην αρχαία Αθήνα

Δείτε το βίντεο και απαντήστε τις ερωτήσεις που ακολουθούν

Το λάδι στην αρχαία Αθήνα


Σύντομη αξιολόγηση


Ερωτήσεις για σκέψη και διερεύνηση


Παροιμίες ή εκφράσεις για το λάδι


Ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας


Περιήγηση στο Μουσείο Ελιάς Βουβών (Ν. Χανιών)

Περιηγηθείτε στους χώρους του μουσείου και ενημερωθείτε για τα εκθέματα. Στη συνέχεια απαντήστε τις ερωτήσεις που ακολουθούν.

Τα στάδια της παραγωγής λαδιού

Βάλτε αρίθμηση των σταδίων που ακολουθεί η ελιά μέχρι την παραγωγή λαδιού.

Παραδοσιακά εργαλεία

Εντοπίστε τα παραδοσιακά εργαλεία που χρησίμευαν στα στάδια παραγωγής του ελαιολάδου.

Πρόσθετες δραστηριότητες


Δημιουργός Σεναρίου: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Η Ελιά ως πηγή ζωής, πολιτισμού και τέχνης» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1688