Φάση Σεναρίου

Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Προσχολική)

Ένα μαγευτικό ταξίδι στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό

3 ώρες

Γνωριμία με τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό.

45λεπτά

Η συζήτηση ξεκίνησε για το που μπορούμε να βρούμε αυτούς τους θησαυρούς. Έχοντας πλαστικοποιημένες εικόνες από εκθέματα μουσείων, αρχαιολογικών χώρων θεάτρων, κ.ά., καθόμαστε σε ένα κύκλο και τοποθετούμε στο πάτωμα όλες τις εικόνες. Ερωτήσεις που μπορούμε να θέσουμε είναι: Τι απεικονίζουν; Πού βρίσκονται αυτά τα εκθέματα; Τι είναι το μουσείο; Γνωρίζουμε ότι υπάρχει Παγκόσμια Ημέρα εορτασμού των μουσείων που είναι στις 18 Μαΐου; Τι σημαίνει το όνομά του; Μιλάμε για τις 9 Μούσες. Υπάρχουν πολλά και διαφορετικά μουσεία; Πώς βρέθηκαν αυτά τα εκθέματα στο μουσείο; Από τι είναι φτιαγμένα; Γιατί οι άνθρωποι φυλάνε παλιά αντικείμενα στα μουσεία; Ποιοι βρήκαν αυτά τα αντικείμενα; Όταν μπαίνουμε στα μουσείο πληρώνουμε; 

Ακολουθεί συζήτηση κι αφού λυθούν όλες οι απορίες των μαθητών, συνεχίζουμε ακούγοντας τις εμπειρίες κάποιων παιδιών μετά από μία επίσκεψή τους στο μουσείο. Εντοπίζουμε ότι τα μουσεία έχουν κανόνες: δεν πρέπει να τρώμε μέσα σ’ αυτά, οι δυνατές φωνές μπαίνουν στο μαγικό κουτί του μουσείου και μπορούμε να τις βγάλουμε όταν τελειώσει η ξενάγησή μας και τέλος, δεν πρέπει να αγγίζουμε ούτε να φωτογραφίζουμε τα εκθέματα παρά μόνο όταν, σε ελάχιστες εξαιρέσεις, μας το επιτρέπουν. Στη συνέχεια, προτείνουμε στα παιδιά να επισκεφτούμε, μέσω υπολογιστή, τις αίθουσες κάποιων μουσείων που έχουν εκθέματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης μέσω του λογισμικού «Αρχαιομανία», του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στο οποίο παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά δείγματα από μερικά μουσεία της Ελλάδας, όπως το Εθνικό  Μουσείο, το μουσείο της Ακρόπολης, της Ολυμπίας, του Ηρακλείου, της Θεσσαλονίκης και των Δελφών.

Παρουσιάζεται μια αίθουσα με μερικά εκθέματα. Πατάμε πάνω σε ένα κυκλαδικό ειδώλιο και προβάλλεται στην οθόνη. Σε κάθε έκθεμα υπάρχουν ακουστικές και γραπτές πληροφορίες  πατώντας το αντίστοιχο σύμβολο. Μπορούμε να μεγεθύνουμε το έκθεμα σε πλήρη οθόνη ή να πάρουμε πληροφορίες για την κατηγορία που ανήκει. Τα παιδιά  ενθουσιάζονται μ’ αυτή την ψηφιακή περιπλάνηση και θέλουν να δουν ένα μουσείο ακόμα. Πατάμε το μουσείο του Ηρακλείου και παρουσιάζεται μπροστά μας ένας καινούριος θησαυρός. Όλοι οι μαθητές δοκιμάζουν να πατήσουν το ποντίκι πάνω σε κάποιο έκθεμα.

Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε στους γονείς τα όσα μάθαμε για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. Μοιράσαμε αρμοδιότητες και ανέλαβαν όλα τα παιδιά να συγκεντρώσουν εικόνες από όλη την ιστορική αναδρομή της ιστορίας των αρχαίων χρόνων και να τα συνθέσουμε, με σκοπό να φτιάξουμε μια παρουσίαση για τους γονείς και το άλλο τμήμα του σχολείου μας. Η παρουσίασή μας έγινε σε 28 διαφάνειες και σαν μουσική υπόκρουση βάλλαμε ένα κομμάτι από το δίσκο «Το χαμόγελο της Τζοκόντα» του Μ. Χατζηδάκη, το: «Όταν έρχονται τα σύννεφα». Προσπαθήσαμε να προσθέσουμε λίγα λόγια και πολλές εικόνες.  

https://www.youtube.com/watch?v=......

Προέκταση:

Δραστηριότητα στο Scratch: Πατήστε πάνω στις ημερομηνίες για να δείτε τις περιόδους της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας, από το 1600 π.Χ. ως το 146 π.Χ.. 

https://scratch.mit.edu/projects/.....


Εικ.:2: Η αίθουσα του Εθνικού Μουσείου.


Εικ.:3: Κυκλαδικό Ειδώλιο.


Εικ.:1:Μιλώντας στην τάξη για τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό


Το έργο στο Scratch: "Χρονογραμμή".


Η παρουσίαση στο Youtube


Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός

Το βίντεο των 28 διαφανειών που ανεβάσαμε στο youtube

Χρονολόγιο


Χρονολόγιο ιστορικής περιόδου από 1600 π.Χ. - 146 π.Χ.

Δημιουργός Σεναρίου: Στυλιανή Τούντα (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο « Ένα μαγευτικό ταξίδι στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1753