Φάση Σεναρίου

Γαλλική Γλώσσα (Γυμνάσιο)

Η γαλλική γλώσσα μέσα από τις τέχνες

3 ώρες

Εικαστική προσέγγιση - Αυτοαξιολόγηση

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
autoevaluation_f.doc

Η τρίτη φάση του σεναρίου υποδιαιρείται σε δύο στάδια. Το πρώτο συνίσταται στην άσκηση των καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των μαθητών βάσει του προγράμματος Picasa 3 (35΄) ενώ το δεύτερο στην αυτοαξιολόγησή τους (10΄).

Το Picasa 3 το οποίο έχουμε ήδη φροντίσει να είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές (https://picasa.google.com/) διαθέτει ένα ιδιαίτερα εύχρηστο εργαλείο δημιουργίας κολάζ φωτογραφιών η εξοικείωση των μαθητών με το οποίο είναι άμεση. Με βάση το εν λόγω εργαλείο, η κάθε ομάδα θα δημιουργήσει ψηφιακό κολάζ «εικονογραφώντας» με αυτό τον τρόπο το ποίημα που έχει ήδη μεταφράσει και ερμηνεύσει με εικόνες από το διαδίκτυο (ενδεικτικές μηχανές αναζήτησης: https://www.google.gr/imghp, https://www.google.gr/imghp?hl=en&tab=wi). 

Με την εν λόγω δραστηριότητα οι μαθητές  αισθητοποιούν ψηφιακά τις ιδέες και τα συναισθήματα που γεννήθηκαν και αναδύθηκαν μέσα από την επικοινωνία τους με τα υπό μελέτη ποιήματα, ανακαλύπτοντας παράλληλα μιαν ακόμα πτυχή του τεχνολογικά αλλά και οπτικά, σύμφωνα με τον Freedman (2003), προσδιορισμένου σύγχρονου πολιτισμού. Οι μαθητές εμβαθύνουν στον εσωτερικό τους κόσμο (Anning & Ring, 2004) εξωτερικεύοντας την αισθητική εμπειρία που αποκόμισαν ως αποτέλεσμα της ερμηνευτικής προσέγγισης των ποιημάτων. H εικαστική απόδοση των τριών ποιημάτων υπογραμμίζοντας την άμεση συγγένεια μεταξύ του ποιητικού λόγου και των Καλών Τεχνών και αντιπροσωπεύοντας τη νοητική εικόνα που δημιουργεί το ποιητικό κείμενο στην αισθητική και δημιουργική νοημοσύνη των μαθητών μετατρέπει τους τελευταίους σε δημιουργούς ενός φαντασιακού μουσείου.

Η γ΄ φάση ολοκληρώνεται με την αυτοαξιολόγηση των μαθητών  η οποία μπορεί να διενεργηθεί είτε ηλεκτρονικά εάν επαρκούν οι υπολογιστές για όλους τους μαθητές είτε σε έντυπη μορφή. Οι μαθητές ωθούνται να στοχαστούν την προσπάθεια που κατέβαλαν (Sung et al., 2005) προκειμένου να υλοποιήσουν τις επιμέρους δραστηριότητες διαγιγνώσκοντας τις δυνατότητές τους, τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που συνάντησαν. Παράλληλα, η εν λόγω μέθοδος αξιολόγησης παρέχει στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να αντλήσει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας (Rolheiser & Ross, 2000· Κατσαρού & Τσάφος, 2003).


Δημιουργός Σεναρίου: Γουσταύος Σάμιος (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Η γαλλική γλώσσα μέσα από τις τέχνες» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
1823