Tα εργαλεία του εργαστηρίου της Τεχνολογίας
Τεχνολογία (Γυμνάσιο)
Το συγκεκριμένο ψηφιακό σενάριο απευθύνεται στους μαθητές της Α' Γυμνασίου και είναι προσαρμοσμένο για μια τάξη περίπου 15 μαθητών. Στη πρώτη φάση το σενάριο διερευνά την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, κάνει σύνδεση με τα προηγούμενα και συμβάλλει στην ενεργοποίησή τους. Εδώ εφαρμόζονται τεχνικές τύπου καταιγισμός ιδεών, συζήτησης και εμπλουτισμένης εισήγησης. Στη δεύτερη φάση οι μαθητές δουλεύουν ομαδικά, διερευνούν και ανακαλύπτουν τη λειτουργία και την ασφαλή χρήση των εργαλείων του εργαστηρίου. Εφαρμόζεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας. Στην τρίτη φάση διδασκαλίας αρχικά παρουσιάζεται η σειρά των εργασιών στο εργαστήριο. Στη συνέχεια οι μαθητές δουλεύουν ατομικά και επιλέγουν αιτιολογημένα τα εργαλεία που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν για τις κατασκευές τους. Εφαρμόζεται η μέθοδος της ατομικής εργασίας και η τεχνική της συζήτησης. Στη τέταρτη φάση οι μαθητές αυτοαξιολογούνται με τη βοήθεια φύλλων αυτοαξιολόγησης και διαδραστικών εργαλείων. Επίσης η συνεχής παρατήρηση του εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια των φάσεων συμβάλει στην τελική αξιολόγηση των μαθητών. Στο τέλος γίνεται μια σύντομη ανακεφαλαίωση του μαθήματος και η απαραίτητη εξαγωγή συμπερασμάτων.
Βιβλιογραφία - Πηγές
Βιβλίο Τεχνολογίας Α' Γυμνασίου - Νικόλαος Γλώσσας
Βιβλίο Τεχνολογίας Εκπαιδευτικού - Νικόλαος Γλώσσας
Σημειώσεις: "Εργαλεία Ξυλουργικής- Επίπλου" - Σκαρβέλης Μ. - Σιδεράς Δ.
Ένθετο περιοδικό "1000 ιδέες για μαστορέματα" - ΤΑ ΝΕΑ/ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Οι μαθητές έχουν ήδη σχεδιάσει το ατομικό τους έργο και έχουν γνωρίσει τα υλικά που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν για την κατασκευή του. Το επόμενο βήμα είναι να γνωρίσουν τα διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο εργαστήριο της Τεχνολογίας καθώς και την σειρά των εργασιών που πρέπει να ακολουθήσουν έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξεκινήσουν και να ολοκληρώσουν την ατομική τους κατασκευή στο εργαστήριο.
Δημιουργός Σεναρίου: Λάμπρος Ντάλης (Εκπαιδευτικός)