Tα εργαλεία του εργαστηρίου της Τεχνολογίας

Τεχνολογία (Γυμνάσιο)

Tα εργαλεία του εργαστηρίου της Τεχνολογίας

2 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Το συγκεκριμένο ψηφιακό σενάριο απευθύνεται στους μαθητές της Α' Γυμνασίου και  είναι προσαρμοσμένο για μια τάξη περίπου 15 μαθητών. Στη πρώτη φάση το σενάριο διερευνά την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, κάνει σύνδεση με τα προηγούμενα και συμβάλλει στην ενεργοποίησή τους. Εδώ εφαρμόζονται τεχνικές τύπου καταιγισμός ιδεών, συζήτησης και εμπλουτισμένης εισήγησης. Στη δεύτερη φάση οι μαθητές δουλεύουν ομαδικά, διερευνούν και ανακαλύπτουν  τη λειτουργία και την ασφαλή χρήση των εργαλείων του εργαστηρίου. Εφαρμόζεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας. Στην τρίτη φάση διδασκαλίας αρχικά παρουσιάζεται η σειρά των εργασιών στο εργαστήριο. Στη συνέχεια οι μαθητές δουλεύουν ατομικά και επιλέγουν αιτιολογημένα τα εργαλεία που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν για τις κατασκευές τους. Εφαρμόζεται η μέθοδος της ατομικής εργασίας και η τεχνική της συζήτησης. Στη τέταρτη φάση οι μαθητές αυτοαξιολογούνται με τη βοήθεια φύλλων αυτοαξιολόγησης και διαδραστικών εργαλείων. Επίσης η συνεχής παρατήρηση του εκπαιδευτικού  κατά τη διάρκεια των φάσεων συμβάλει στην τελική αξιολόγηση των μαθητών. Στο  τέλος γίνεται μια σύντομη ανακεφαλαίωση του μαθήματος και η απαραίτητη εξαγωγή συμπερασμάτων. 

Βιβλιογραφία - Πηγές

Βιβλίο Τεχνολογίας Α' Γυμνασίου -  Νικόλαος Γλώσσας

Βιβλίο Τεχνολογίας Εκπαιδευτικού - Νικόλαος Γλώσσας

Σημειώσεις:  "Εργαλεία Ξυλουργικής- Επίπλου" - Σκαρβέλης Μ. - Σιδεράς Δ.

Ένθετο περιοδικό "1000 ιδέες για μαστορέματα" - ΤΑ ΝΕΑ/ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

 

 

 


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Οι μαθητές έχουν ήδη σχεδιάσει το ατομικό τους έργο και έχουν γνωρίσει τα υλικά που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν για την κατασκευή του. Το επόμενο βήμα είναι  να γνωρίσουν τα διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο εργαστήριο της Τεχνολογίας καθώς και την σειρά των εργασιών που πρέπει να ακολουθήσουν  έτσι ώστε να είναι σε θέση να ξεκινήσουν και να ολοκληρώσουν την ατομική τους κατασκευή στο εργαστήριο. 

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γυμνάσιο
Θεματική Ταξινομία
Τεχνολογία >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Εισαγωγή - Οι κατηγορίες των εργαλείων
10λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Τεχνολογίας
Διερεύνηση και αναγνώριση των εργαλείων
40λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Τεχνολογίας
Επιλογή εργαλείων για το ατομικό έργο
30λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Τεχνολογίας
Αξιολόγηση - Ανακεφαλαίωση
10λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Τεχνολογίας
Διδακτικοί Στόχοι
Να ταξινομούν οι μαθητές σε κατηγορίες τα διάφορα είδη εργαλείων του εργαστηρίου
Να περιγράφουν οι μαθητές τη λειτουργία των εργαλείων του εργαστηρίου
Να επιλέγουν οι μαθητές τα κατάλληλα εργαλεία για την ατομική τους κατασκευή
Να περιγράφουν την σειρά των εργασιών που πρόκειται να ακολουθήσουν στο εργαστήριο
Να είναι σε θέση οι μαθητές να χρησιμοποιούν τα εργαλεία με ασφάλεια
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Τεχνολογία, Εργαλεία,
Υλικοτεχνική υποδομή
Εργαστήριο Τεχνολογίας, τα διαθέσιμα εργαλεία του εργαστηρίου, τα διαθέσιμα υλικά του εργαστηρίου (ξύλα, μακετόχαρτα κ.λ.π) , πάγκοι εργασίας, πίνακας, προβολέας, laptop, πρόγραμμα παρουσίασης, φύλλα εργασίας, φύλλα πληροφοριών

Δημιουργός Σεναρίου: Λάμπρος Ντάλης (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Tα εργαλεία του εργαστηρίου της Τεχνολογίας» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.