Φάση Σεναρίου

Μελέτη Περιβάλλοντος (Δημοτικό)

Σπονδυλωτά κι ασπόνδυλα ζώα: Οι περιπτώσεις του λύκου και της μέλισσας

3 ώρες

Ο λύκος, η περίπτωση ενός σπονδυλωτού ζώου

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_2_1.pdf fyllo_ergasias_2_2.pdf

Στόχοι

Οι μαθητές στη δεύτερη φάση θα πρέπει:

  • Να εξετάσουν τον λύκο ως ένα χαρακτηριστικό σπονδυλωτό ζώο.

  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν ζώα υπό εξαφάνιση.

 

Σύντομη περιγραφή δραστηριοτήτων

Στην αρχή οι μαθητές ακούνε το ουρλιαχτό των λύκων και προσπαθούν να καταλάβουν για ποιο ζώο πρόκειται (αφόρμηση). Ακολουθεί η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών σχετικά με τον λύκο με την τεχνική της ιδεοθύελλας. Στη συνέχεια με τη βοήθεια μιας διαδραστικής παρουσίασης οι μαθητές περιγράφουν το σώμα του λύκου και αποκτούν κάποιες γνώσεις για τη ζωή του. Μετά αντλούν πληροφορίες από το διαδίκτυο ή και το σχολικό βιβλίο και  συμπληρώνουν την ταυτότητα του λύκου στο Φύλλο Εργασίας 2.1. Συνεχίζουν με το  Φύλλο Εργασίας 2.2, όπου καταγράφουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες οι οποίες οδήγησαν στον κίνδυνο  εξαφάνισης του λύκου και τις προτάσεις τους για την  προστασία του λύκου. Παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην ολομέλεια της τάξης. Κατόπιν γίνεται συζήτηση για το ρόλο του «κακού» λύκου στα παραμύθια κι αν αυτός υφίσταται στην πραγματικότητα. Τέλος πραγματοποιείται ο έλεγχος των γνώσεων των μαθητών μέσα από διαδραστικές ασκήσεις αξιολόγησης.

Οργάνωση τάξης

Οι μαθητές της τάξης χωρίζονται σε ανομοιογενείς ομάδες των 3-4 ατόμων και η καθεμία έχει στη διάθεσή της έναν φορητό υπολογιστή (laptop) με σύνδεση στο διαδίκτυο. Παράλληλα δίνονται σε κάθε ομάδα τα Φύλλα Εργασίας 2.1 και 2.2 για να  τα συμπληρώσουν.

Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως συντονιστής της εργασίας των ομάδων. Περιφέρεται από ομάδα σε ομάδα και παρεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο.


Ποιο ζώο ακούγεται;

Ακούστε με προσοχή τον ήχο και βρείτε ποιο ζώο ακούγεται.

Πηγή ήχου: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wolf_howls.ogg

3η Δραστηριότητα (Εξωτερική περιγραφή κι αρχικός προβληματισμός για τον τρόπο ζωής του λύκου)


1η Δραστηριότητα (Αφόρμηση)


4η Δραστηριότητα -Ταυτότητα λύκου (επεξεργασία, καταγραφή δεδομένων)


2η Δραστηριότητα (Πρότερες γνώσεις/ιδεοθύελλα)


Ψηφιακό σχολείο-Διαδραστικά σχολικά βιβλία

Αντλήστε πληροφορίες για τον λύκο από την παρακάτω ιστοσελίδα.

Πηγή: Ψηφιακό σχολείο

ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ

Αντλήστε πληροφορίες για τον λύκο από την παρακάτω ιστοσελίδα.

Πηγή: http://www.arcturos.gr/animals/lykos

5η Δραστηριότητα (Κίνδυνοι εξαφάνισης και προτεινόμενες λύσεις)


6η Δραστηριότητα (Ο ρόλος του λύκου στα παραμύθια)


Σας προτείνουμε να διαβάσετε κι ορισμένα σύγχρονα παραμύθια για τον λύκο, όπου οι συγγραφείς κάνουν μία προσπάθεια να ανατρέψουν το ρόλο του «κακού» λύκου. Ζητήστε από το δάσκαλό σας να σας προτείνει μερικά ή ψάξτε μόνοι σας στο διαδίκτυο.

Αξιολογήστε τις γνώσεις σας


Ερώτηση πολλαπλής επιλογής

Διαλέξτε τη σωστή απάντηση

Ερώτηση Αντιστοίχισης


Ερώτηση Συμπλήρωσης Κενών


Ερώτηση τύπου Σωστό/Λάθος


Διαδραστική παρουσίαση για τον λύκο


Δημιουργός Σεναρίου: Αρχοντούλα Λαχανοπούλου (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Σπονδυλωτά κι ασπόνδυλα ζώα: Οι περιπτώσεις του λύκου και της μέλισσας» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2517