Φάση Σεναρίου
Μελέτη Περιβάλλοντος (Δημοτικό)
Σπονδυλωτά κι ασπόνδυλα ζώα: Οι περιπτώσεις του λύκου και της μέλισσας
Η μέλισσα, η περίπτωση ενός ασπόνδυλου ζώου
Στόχος
Οι μαθητές στην τρίτη φάση θα πρέπει:
-
Να εξετάσουν τη μέλισσα ως ένα χαρακτηριστικό ασπόνδυλο ζώο.
Σύντομη περιγραφή δραστηριοτήτων
Το μάθημά μας ξεκινά με μια παροιμία που αφορά τη μέλισσα (αφόρμηση) κι ακολουθεί η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών σχετικά με αυτή. Έπειτα οι μαθητές εξετάζουν τα διάφορα μέρη του σώματος της μέλισσας και εκφράζουν τις απόψεις τους για τη χρησιμότητά τους. Στη συνέχεια αποκτούν περισσότερες γνώσεις για την κοινωνία και τον τρόπο ζωής των μελισσών, μέσα από μία εικόνα με διαδραστικά σημεία κι ένα διαδραστικό βίντεο. Κατόπιν οι μαθητές βρίσκουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τα προϊόντα της μέλισσας και συμπληρώνουν στο Φύλλο Εργασίας 3.1. Ακολουθεί η περιγραφή του μελισσοκόμου. Τέλος πραγματοποιείται ο έλεγχος των γνώσεων των μαθητών μέσα από διαδραστικές ασκήσεις αξιολόγησης.
Οργάνωση τάξης
Οι μαθητές της τάξης χωρίζονται σε ανομοιογενείς ομάδες των 3-4 ατόμων και η καθεμία έχει στη διάθεσή της έναν φορητό υπολογιστή (laptop) με σύνδεση στο διαδίκτυο. Παράλληλα δίνονται σε κάθε ομάδα τo Φύλλo Εργασίας 3.1 για να τo συμπληρώσουν.
Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως συντονιστής της εργασίας των ομάδων. Περιφέρεται από ομάδα σε ομάδα και παρεμβαίνει διακριτικά μόνο όταν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο.
Τα μέρη της μέλισσας (Διαδραστικές Ενεργές Περιοχές) Διευκρίνιση
Η κοινωνία των μελισσών
Διαδραστικό βίντεο-Γνωρίζοντας καλύτερα την κοινωνία των μελισσών Διευκρίνιση
2η Δραστηριότητα (Τα μέρη του σώματος της μέλισσας)
3η Δραστηριότητα (Η κοινωνία των μελισσών)
4η Δραστηριότητα (Γνωρίζοντας καλύτερα την κοινωνία των μελισσών))
5η Δραστηριότητα (Τα προϊόντα της μέλισσας)
6η Δραστηριότητα (Ο μελισσοκόμος)
Αξιολογήστε τις γνώσεις σας
Τα μέρη της μέλισσας
Η χρησιμότητα των οργάνων της μέλισσας
Κάρτες ερωτήσεων
Ο μελισσοκόμος (διαδραστική παρουσίαση)
Δημιουργός Σεναρίου: Αρχοντούλα Λαχανοπούλου (Εκπαιδευτικός)