Φάση Σεναρίου
Γεωγραφία (ΠΕ) (Δημοτικό)
Παρουσιάσεις εργασιών-Αξιολόγηση
Οι μαθητές/τριες επισκέπτονται τον παρακάτω σύνδεσμο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2758
Χρησιμοποιώντας, σε ένα πιο σύνθετο περιβάλλον διεπαφής, τις επιλογές χαρτών θερμοκρασιών και βροχοπτώσεων, Ιανουαρίου (χειμώνα) και Ιουλίου (καλοκαιριού), σε συνδυασμό με την εμφάνιση του γεωμορφολογικού χάρτη μπορούν να εξάγουν συμπεράσματα για το κλίμα της Ελλάδας σε τυχαίες περιοχές που τους ζητείται να μελετήσουν και να αιτιολογήσουν τις απαντήσεις τους. Οι περιοχές αυτές μπορεί να είναι η Τρίπολη και η Καλαμάτα όσον αφορά τις θερμοκρασίες και το Αργοστόλι και η Αθήνα όσον αφορά τις βροχοπτώσεις. Αφού μελετήσουν τους χάρτες θερμοκρασιών, βροχοπτώσεων σε σχέση με τον γεωμορφολογικό χάρτη καλούνται να καταγράψουν τις απόψεις τους για το κλίμα κάθε περιοχής με βάση τα όσα μάθανε. Τα συμπεράσματά τους ανακοινώνονται στην ολομέλεια της τάξης.
Τέλος, καλούνται να εκτυπώσουν και να συνθέσουν λευκό χάρτη της Ελλάδας (Ακτογραμμή, 3χ3) από τη διεύθυνση:
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2770?locale=el
καθώς και τα εικονίδια κατασκευής μετεωρολογικού χάρτη (προαιρετικά) από τη διεύθυνση:
http://dim-p-fokaias.att.sch.gr/wp-content/uploads/applets/kairos/image…
και να συνθέσουν ομαδικά το δικό τους μετεωρολογικό χάρτη. Τέλος καλούνται να τον παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης περιγράφοντας τον σαν να ήταν μετεωρολόγοι.
Για εξάσκηση προαιρετικά μπορεί:
α) Να ζητηθεί από τους μαθητές αφού αναπαράγουν την παρακάτω εφαρμογή:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3027
να συνθέσουν οι ίδιοι, με βάση τα δεδομένα που τους παρέχονται, τον μετεωρολογικό χάρτη με το δελτίο καιρού.
β) Να επιλέξουν στις σωστές απαντήσεις που σχετίζονται με τον καιρό ή το κλίμα σε κάθε περίπτωση, αναπαράγοντας την επισυναπτόμενη διαδραστική εφαρμογή.