Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Ρομποτική και το πακέτο Mindstorms NXT της Lego
Υλικοτεχνική υποδομή
Εργαστήριο πληροφορικής, βιντεοπροβολέας, πίνακας μαρκαδόρου, πακέτο Lego Mindstorms NXT Education.
Το Λογισμικό
Λογισμικό παρουσιάσεων Powerpoint.
Σκοπός
Να αποκτήσει ο μαθητής σχετική ευχέρεια και εμπειρία στη δεξιότητα του δομημένου προγραμματισμού.
Διδακτικοί στόχοι:
α. Εισαγωγή στη Ρομποτική
- Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια ρομπότ.
- Να αξιολογήσουν τις δυνατότητες και τη χρησιμότητας των ρομπότ.
- Να μάθουν πως λειτουργεί ένα ρομπότ.
- Να κατανοήσουν την έννοια του αλγορίθμου.
- Να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.
β. Γνωριμία με το Πακέτο Lego Mindstorms
- Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τα διαφορετικά τεμάχια του πακέτου Lego Mindstorms.
- Να μπορούν να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά τεμάχια και να τα ταξινομήσουν ως προς το χρώμα, την ονομασία τους και το μέγεθος τους.
- Να αναγνωρίζουν τους κινητήρες και να καθορίζουν τη κατεύθυνση κίνησης και πως μπορούν να την αντιστρέψουν.
- Να αναγνωρίζουν τους αισθητήρες και να κατανοήσουν για ποιο λόγο αυτοί χρησιμοποιούνται.
- Να αναγνωρίζουν το τούβλο (εγκέφαλο ή επεξεργαστή) NXT και να εξοικειωθούν με τη χρήση του και τις πληροφορίες που αυτό μπορεί να μας εμφανίσει.
- Να εξοικειωθούν με μερικές απλές κατασκευές.
- και τέλος να αποκτήσουν ευχέρεια στη κατασκευή ρομπότ με το πακέτο Lego Mindstorms.
γ. Κατασκευή του οχήματος – ρομπότ tankbot.
Γενικότεροι μαθησιακοί στόχοι
- Να αντιλαμβάνονται την έννοια της ρομποτικής.
Στόχοι ως προς την αξιοποίηση της τεχνολογίας
- Εξοικείωση των μαθητών με τις ρομποτικές κατασκευές.
Διδακτική μέθοδος
Εκτεταμένη διάλεξη και αντίστοιχη επίδειξη.
Διδακτικές στρατηγικές / τεχνικές
Μορφή καθοδήγησης (θέτουμε ερωτήματα και οι μαθητές επιλέγουν βήματα και δράσεις σε πλαίσιο καθοδήγησης), πειραματισμός, διερεύνηση, ανακάλυψη, επίλυση προβλήματος.
Οργάνωση διδασκαλίας
Οι μαθητές κάθονται σε διάταξη ημικυκλίου.
Ρόλος εκπαιδευτικού
Καθοδηγητικός. Καθοδηγούμε τη διαδικασία ώστε να αναδεικνύονται οι προϋπάρχουσες αντιλήψεις των μαθητών, οι στρατηγικές τους, προκαλούμε την αποτελεσματική συζήτηση και την αλληλεπίδραση στις ομάδες και στην ολομέλεια..
Εκτιμώμενη διάρκεια
2 διδακτικές ώρες