Φάση Σεναρίου

Πληροφορική (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego Mindstorm NXT

2 ώρες

Εντολές αναμονής και Δομή Επιλογής

90λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasion_3_-_aisthitires_kai_domi_epilogis.pdf

Υλικοτεχνική υποδομή

Εργαστήριο πληροφορικής, βιντεοπροβολέας, πίνακας μαρκαδόρου, πακέτο Lego Mindstorms NXT Education.

 

Το Λογισμικό

Περιβάλλον προγραμματισμού Lego NXT-G, λογισμικό παρουσιάσεων Powerpoint

 

Σκοπός

Να αποκτήσει ο μαθητής σχετική ευχέρεια και εμπειρία στη δεξιότητα του δομημένου προγραμματισμού.

 

Διδακτικοί στόχοι:

Επαφή και πρακτική εξάσκηση με τις δυνατότητες του λογισμικού NXT-G.

  • Να γνωρίσουν τις εντολές εισόδου για τον έλεγχο της κατασκευής με τη χρήση αισθητήρων.
  • Να αποκτήσουν ευχέρεια στον προγραμματισμό ενός ρομπότ.
  • Να γνωρίσουν τη προγραμματιστική δομή της επιλογής.

 

Γενικότεροι μαθησιακοί στόχοι

  • να αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα της δομής επιλογής
  • να εφαρμόζουν τεχνικές ελέγχου και διόρθωσης σφαλμάτων στα προγράμματα που δημιουργούν.

 

Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι

  • συνεργασία των μαθητών για εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων

 

Στόχοι ως προς την αξιοποίηση της τεχνολογίας

  • εξοικείωση των μαθητών με την χρήση των εντολών εισόδου από αισθητήρες και της δομής επιλογής σε  περιβάλλον Lego NXT-G

 

Διδακτική μέθοδος

Αρχικά με διάλεξη περιορισμένου χρόνου και αντίστοιχη επίδειξη

Στη συνέχεια οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες (κοινωνιο-εποικοδομητική μάθηση),

έμμεση διδασκαλία – μαθητοκεντρική

 

 

Διδακτικές στρατηγικές / τεχνικές

Μορφή καθοδήγησης (θέτουμε ερωτήματα και οι μαθητές επιλέγουν βήματα και δράσεις σε πλαίσιο καθοδήγησης), πειραματισμός, διερεύνηση, ανακάλυψη, επίλυση προβλήματος.

 

Οργάνωση διδασκαλίας

Ομάδες των τριών ατόμων. Αναθέτουμε σε ένα μέλος της ομάδας το ρόλο του εκπροσώπου, σε ένα άλλο το ρόλο του γραμματέα ο οποίος θα κρατάει τις σημειώσεις και στο τελευταίο μέλος τον ρόλο του προγραμματιστή στο NXT-G. Κάθε ομάδα έχει τον δικό της υπολογιστή.

 

Ρόλος εκπαιδευτικού

Καθοδηγητικός. Καθοδηγούμε τη διαδικασία ώστε να αναδεικνύονται οι προϋπάρχουσες αντιλήψεις των μαθητών, οι στρατηγικές τους, προκαλούμε την αποτελεσματική συζήτηση και την αλληλεπίδραση στις ομάδες και στην ολομέλεια, παροτρύνουμε τους μαθητές που συναντούν δυσκολίες.

 

Εκτιμώμενη διάρκεια

2 διδακτικές ώρες


Ανάπτυξη σεναρίου


Επισυναπτόμενο υλικό


Πορεία διδασκαλίας


Εντολές Αναμονής της γλώσσας προγραμματισμού NXT-G


Τι γνωρίζεις για τους αισθητήρες


Γράψε το όνομα του αισθητήρα που ταιριάζει


Επέλεξε τη σωστή λέξη


Δημιουργός Σεναρίου: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego Mindstorm NXT» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2830