Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Γνωριμία με το προγραμματιστικό περιβάλλον NXT-G
Σκοπός
Να αποκτήσει ο μαθητής σχετική ευχέρεια και εμπειρία στη δεξιότητα του δομημένου προγραμματισμού.
Διδακτικοί στόχοι:
Εξοικείωση με το NXT-G
- Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με το πρόγραμμα NXT-G.
- Να γνωρίσουν τη διαδικασία προγραμματισμού και μεταφόρτωσης (κατέβασμα) του προγράμματος στο NXT.
Αναλυτικότερα:
- Πως ανοίγουμε το προγραμματιστικό περιβάλλον NXT-G και ξεκινάμε τη συγγραφή ενός νέου προγράμματος.
- Πως δημιουργούμε ένα πρόγραμμα.
- Πως το κατεβάζουμε και το πώς το τρέχουμε.
- Πως κάνουμε αλλαγές και πως τροποποιούμε τις παραμέτρους.
- Πως αποθηκεύουμε το πρόγραμμα μας.
- Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές προγραμματισμού
- Να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο μπορείς να ελέγξεις μία ρομποτική κατασκευή.
Γενικότεροι μαθησιακοί στόχοι
- να γνωρίζουν τη διαδικασία δημιουργίας και εκτέλεσης προγραμμάτων.
Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι
- συνεργασία των μαθητών για εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων
Στόχοι ως προς την αξιοποίηση της τεχνολογίας
- να γνωρίζουν τα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού.
Διδακτική μέθοδος
Αρχικά με διάλεξη περιορισμένου χρόνου και αντίστοιχη επίδειξη
Στη συνέχεια οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες (κοινωνιο-εποικοδομητική μάθηση),
έμμεση διδασκαλία – μαθητοκεντρική.
Διδακτικές στρατηγικές / τεχνικές
Μορφή καθοδήγησης (θέτουμε ερωτήματα και οι μαθητές επιλέγουν βήματα και δράσεις σε πλαίσιο καθοδήγησης), πειραματισμός, διερεύνηση, ανακάλυψη, επίλυση προβλήματος.
Οργάνωση διδασκαλίας
Ομάδες των τριών ατόμων. Αναθέτουμε σε ένα μέλος της ομάδας το ρόλο του εκπροσώπου, σε ένα άλλο το ρόλο του γραμματέα ο οποίος θα κρατάει τις σημειώσεις και στο τελευταίο μέλος τον ρόλο του προγραμματιστή στο NXT-G. Κάθε ομάδα έχει τον δικό της υπολογιστή.
Ρόλος εκπαιδευτικού
Καθοδηγητικός. Καθοδηγούμε τη διαδικασία ώστε να αναδεικνύονται οι προϋπάρχουσες αντιλήψεις των μαθητών, οι στρατηγικές τους, προκαλούμε την αποτελεσματική συζήτηση και την αλληλεπίδραση στις ομάδες και στην ολομέλεια, παροτρύνουμε τους μαθητές που συναντούν δυσκολίες.
Εκτιμώμενη διάρκεια
2 διδακτικές ώρες