Φάση Σεναρίου

Πληροφορική (Γυμνάσιο)

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego Mindstorm NXT

2 ώρες

Σύνθετες Δραστηριότητες

180λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasion_4_-_proklisi_me_aisthitires_afis.pdf fyllo_ergasion_5_-_proklisi_me_aisthitires_fotos.pdf

Υλικοτεχνική υποδομή

Εργαστήριο πληροφορικής, πίνακας μαρκαδόρου, πακέτο Lego Mindstorms NXT Education.

 

Το Λογισμικό

Περιβάλλον προγραμματισμού Lego NXT-G.

 

Σκοπός

Να αποκτήσει ο μαθητής σχετική ευχέρεια και εμπειρία στη δεξιότητα του δομημένου προγραμματισμού.

 

Διδακτικοί στόχοι:

  • Να ολοκληρώσουν μία σειρά από προκλήσεις, σταδιακά αυξανόμενης δυσκολίας, οι οποίες απαιτούν γνώσεις μηχανικής, μαθηματικών και προγραμματιστικές δεξιότητες.
  • Να κατανοήσουν το πλεονέκτημα της εργασίας με ομαδικό πνεύμα το οποίο περιλαμβάνει καταιγισμό ιδεών, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και συνεννόηση για το τελικό αποτέλεσμα.
  • Να αφομοιώσουν τις συστάσεις και την ανατροφοδότηση που δίνεται από τον καθοδηγητή ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν πιο πολύπλοκα θέματα.

 

Γενικότεροι μαθησιακοί στόχοι

  • να αναπτύξουν την αναλυτική και κριτική και συνθετική ικανότητα.
  • να εφαρμόζουν τεχνικές ελέγχου και διόρθωσης σφαλμάτων στα προγράμματα που δημιουργούν.

 

Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι

  • συνεργασία των μαθητών για εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων

 

Στόχοι ως προς την αξιοποίηση της τεχνολογίας

  • αντίληψη των μαθητών σχετικά με τη ρομποτική.

 

Διδακτική μέθοδος

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες (κοινωνιο-εποικοδομητική μάθηση),

έμμεση διδασκαλία - μαθητοκεντρική

 

 

Διδακτικές στρατηγικές / τεχνικές

Μορφή καθοδήγησης (θέτουμε ερωτήματα και οι μαθητές επιλέγουν βήματα και δράσεις σε πλαίσιο καθοδήγησης), πειραματισμός, διερεύνηση, ανακάλυψη, επίλυση προβλήματος.

 

Οργάνωση διδασκαλίας

Ομάδες των τριών ατόμων. Αναθέτουμε σε ένα μέλος της ομάδας το ρόλο του εκπροσώπου, σε ένα άλλο το ρόλο του γραμματέα ο οποίος θα κρατάει τις σημειώσεις και στο τελευταίο μέλος τον ρόλο του προγραμματιστή στο NXT-G. Κάθε ομάδα έχει τον δικό της υπολογιστή. Μία από τις ομάδες θα επιλεγεί για να παίξει το παιχνίδι ρόλων .

 

Ρόλος εκπαιδευτικού

Συμβουλευτικός παρά καθοδηγητικός. Τονίζει συνέχεια στους μαθητές τη σημαντικότητα της ομαδικής δουλειάς και της συνεργασίας, ενισχύοντας την ευγενή άμιλλα μεταξύ των μαθητών και προσεγγίζει τα προβλήματα που δημιουργούνται ανάμεσα στα μέλη των ομάδων με κατάλληλο τρόπο ώστε να ανατροφοδοτούν την τάξη, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών

 

Εκτιμώμενη διάρκεια

4 διδακτικές ώρες


Ανάπτυξη σεναρίου


Επισυναπτόμενο υλικό


Πορεία διδασκαλίας


Η φάση της αξιολόγησης


Πηγές Σεναρίου


Δομές Επανάληψης και Επιλογής της γλώσσας προγραμματισμού NXT-G


Κατεβάστε το πλήρες Διδακτικό Σενάριο


Φάση Αξιολόγησης


Ποιο είναι το σωστό ;


Επέλεξε τις σωστές προτάσεις


1. Βίντεο από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Αποφυγή εμποδίου με 2 αισθητήρες αφής''


2. Βίντεο από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με έναν αισθητήρα φωτός''


3. Βίντεο από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με έναν αισθητήρα φωτός''


4. Βίντεο από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με έναν αισθητήρα φωτός''


5. Βίντεο από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με έναν αισθητήρα φωτός''


1. Εικόνα από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Αποφυγή εμποδίου με 2 αισθητήρες αφής''


2. Εικόνα από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με 1 αισθητήρα φωτός''


3. Εικόνα από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με 1 αισθητήρα φωτός''


5. Εικόνα από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με 1 αισθητήρα φωτός''


4. Εικόνα από την υλοποίηση της πρόκλησης ''Ακολουθώντας τη μαύρη γραμμή με 1 αισθητήρα φωτός''


Δημιουργός Σεναρίου: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Lego Mindstorm NXT» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
2831