Φάση Σεναρίου
Διαθεματική Ομάδα (Προσχολική)
Αναζήτηση πληροφοριών για τα δικαιώματα παιδιού
Τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης , συζητούν, με αφορμή μια εικόνα που είδε μια συμμαθήτριά τους με ένα παιδί το οποίο ήταν ταλαιπωρημένο , θλιμμένο και λυπημένο,για το πως θα έπρεπε να είναι το παιδί αυτό και όλα τα παιδιά του κόσμου. Μέσα από τη συζήτηση και τον καταιγισμό ιδεών , τα παιδιά αρχίζουν να κατανοούν την έννοια του δικαιώματος για αγάπη , για οικογένεια, για φιλία , για τροφή , για καθαρό νερό , για σχολείο, για στέγη. Δικαιώματα που τα έχουμε όλα εμέις τα παιδιά στην τάξη και θα έπρεπε να τα έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου σε κάθε σημείο της γης.
Στη συνέχεια μετά από την εποικοδομητική συζήτηση για τα δικαιώματα και τον προβληματισμό τους για το πόσο σημαντικά είναι να έχουν όλα τα παιδιά αυτού του κόσμου φαγητό , νερό , οικογένεια , σπίτι , αγάπη , φιλία , παιχνίδι ,σκέφθηκαν τρόπους και λύσεις για το πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε και εμείς με τις δικές μας δυνάμεις. Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε οργανώσεις που συμβάλλουν σε αυτό τον σκοπό (Unicef, Χαμόγελο του Παιδιού , Action Aid) και με την παρότρυνση της νηπιαγωγού , αρχίσαμε να αναζητούμε πληροφορίες . Παρακολουθήσαμε βίντεο από την Unicef (τα οποία πρώτα είχαν ελεχθεί) και συγκεκριμένα https://youtu.be/IJWKMpB30nY και https://youtu.be/e5R4jAxKY
Ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση υλοποίησης του σεναρίου τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν τα δικαιώματα που έμαθαν καθώς και σε ένα δεύτερο φύλλο εργασίας το δικαίωμα που θεωρούν εκείνα πιο σημαντικό και παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους στην ολομέλεια της τάξης ενώ σαν μια εναλλακτική πρόταση , δημιουργήθηκε ένα καραβάκι όπου κολλήσαμε για πανιά , τα δικαιώματα των παιδιών, ενώ δώσαμε τον τίτλο " Το Καραβάκι των Δικαιωμάτων μας ταξιδεύει..."