Φάση Σεναρίου

Χημεία (Γενικό Λύκειο)

ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΕΡΕΩΝ-ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ

2 ώρες

Διαλυτότητα στην καθημερινή ζωή

80λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_3.docx

5η διδακτική ώρα

Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ.

Φάση εμπέδωσης: Μοιράζουμε στους μαθητές το Φύλλο Εργασίας . Οι ερωτήσεις σε αυτό το φύλλο εργασίας έχουν επιλεχθεί έτσι ώστε να προκύψει η διαθεματικότητα της διαλυτότητας μεταξύ της Χημείας , της βιολογίας και της ιατρικής και να γίνει φανερή η σύνδεση της χημικής γνώσης στην καθημερινότητα.

Ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν στις ερωτήσεις κάνοντας χρήση των μέχρι τώρα δεδομένων και της γνώσης που απέκτησαν από τις προηγούμενες διδακτικές ώρες , αλλά και αντλώντας πληροφορίες από το διαδίκτυο. Τους δίνονται επιλεγμένες διευθύνσεις του διαδικτύου που έχουν ελεγχθεί από τον διδάσκοντα ώστε να συλλέξουν στοιχεία για να απαντηθούν οι ερωτήσεις και να γίνει μια καλύτερη εμπέδωση της διδακτέας ύλης.

Διερεύνηση :  Οι μαθητές πάλι κατά ομάδες κάνουν χρήση του λογισμικού PhET «Άλατα & Διαλυτότητα» στην καρτέλα και «Δυσδιάλυτα Άλατα» και προσπαθούν να απαντήσουν την ερώτηση 3 του Φύλλου Εργασίας . Μετά όσοι μαθητές δεν διαθέτουν σύνδεση internet στο σπίτι τους μπορούν ν’ ασχοληθούν με διαδικτυακή έρευνα με σκοπό να απαντήσουν τις ερωτήσεις 4,5 και 6 του φύλου εργασίας. Παράλληλα οι υπόλοιποι μαθητές παρατηρούν από τον βιντεοπροβολέα και σημειώνουν όσες πληροφορίες θεωρούν χρήσιμες σε συντονισμό με τους μαθητές που κάνουν χρήση του Η/Υ ή μελετούν τις ερωτήσεις 1 και 2 και τις απαντούν. Τέλος όσοι μαθητές έχουν οικιακή  σύνδεση στο διαδίκτυο μπορούν να κάνουν χρήση ώστε να απαντήσουν στις αντίστοιχες ερωτήσεις.

 

6η διδακτική ώρα (συνέχεια της 5ης)

Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ.

Φάση ελέγχου: Κατά τη διάρκεια της ώρας αυτής ο εκπαιδευτικός ανοίγει τα απαραίτητα links κάνοντας χρήση όπου αυτό απαιτείται για την οικονομία του μαθήματος, ζητά από τους μαθητές να βγάλουν το Φύλλο Εργασίας  με τις απαντήσεις και δίνει τις ορθές απαντήσεις συζητώντας με τους μαθητές με βάση αυτά που έχουν διδαχθεί όλες αυτές τις ώρες διδασκαλίας.


Η νόσος των δυτών

Η επίδραση της π'ιεσης στη διαλυτότητα των αερίων στα υγρά

Η νόσος των δυτών 2


Νιτρορύπανση


Θερμική ρύπανση


Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΕΡΕΩΝ-ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3023