Φάση Σεναρίου
Χημεία (Γενικό Λύκειο)
Μελέτη διαλυτότητας με το λογισμικό PhET
3η διδακτική ώρα
Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ.
Φάση προετοιμασίας: Ο διδάσκων ανοίγει το βίντεο ”Opening a Soda on the Ocean Floor” με το πρόγραμμα VLC και το παρουσιάζει στους μαθητές ως έναυσμα για τις επόμενες δραστηριότητες.
Φάση διερεύνισης: Μοιράζεται το Φύλλο Εργασίας στους μαθητές. Ο διδάσκων καλεί με τη σειρά τις ομάδες των μαθητών να κάνουν χρήση του λογισμικού PhET «Άλατα & Διαλυτότητα» στην καρτέλα «Μαγειρικό Αλάτι» και «Δυσδιάλυτα Άλατα» αντίστοιχα. Μετά κάνουν χρήση του λογισμικού PhET «Διάλυμα ζάχαρης και αλατιού » στην καρτέλα «Μικροσκοπικά» με επιλογή Χλωριούχο Νάτριο και μετά την επαναφορά , με επιλογή Ζάχαρη. Ακολουθούν τις οδηγίες στις ερωτήσεις 2 ,3 και 4 που υπάρχουν στο φύλλο εργασίας κι εκτελούν την προσομοίωση. Παράλληλα από τον βιντεοπροβολέα παρακολουθούν και οι υπόλοιποι μαθητές ώστε να καταλάβουν τι πρόκειται να κάνουν ώστε να απασχοληθούν και να είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν τη δραστηριότητα τους σχετικά σύντομα με λίγη βοήθεια από τον διδάσκοντα.
Φάση ελέγχου: Ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν τις ερωτήσεις του φυλλαδίου και να παραδώσουν τα φύλλα εργασίας.
4η διδακτική ώρα (συνέχεια της 3ης)
Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ.
Φάση ελέγχου: Αφού έχουν ελεγχθεί και διορθωθεί οι απαντήσεις των μαθητών στο Φύλλο Εργασίας παραδίδονται τα φυλλάδια στους μαθητές. Ο διδάσκοντας εκτελεί πάλι το λογισμικό PhET και εστιάζει στα σημεία που δεν έγιναν κατανοητά από τους μαθητές αποσαφηνίζοντας τις παρανοήσεις με τη βοήθεια του λογισμικού και με κατάλληλες ερωτήσεις προς τους μαθητές.
Φάση συζήτησης και ανατροφοδότησης: Στο τέλος γίνεται συζήτηση με τους μαθητές γύρω από ερωτήματα και απορίες που έχουν.