Φάση Σεναρίου

Χημεία (Γενικό Λύκειο)

ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΕΡΕΩΝ-ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ

2 ώρες

Εργαστηριακή άσκηση διαλυτότητας

80λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_1.docx

1η  διδακτική ώρα

Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ και έχει ανοίξει το αρχείο Power Point «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ», επίσης έχει τοποθετήσει τα απαραίτητα όργανα και υλικά σε κάθε θέση εργαστηριακής ομάδας. Κατά την είσοδο στο εργαστήριο οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες. Ο χωρισμός των  μαθητών σε τετραμελείς ομάδες έχει γίνει από προηγούμενη εργαστηριακή άσκηση. Επίσης σε προηγούμενο μάθημα έχουν δοθεί οδηγίες για την υγιεινή και ασφάλεια στο εργαστήριο, ενώ τώρα ο διδάσκοντας επισημαίνει τα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι μαθητές για την ορθή και ασφαλή διεξαγωγή των πειραμάτων.

Εισαγωγή στη θεματική ενότητα: Παρουσιάζεται η εισαγωγή του ppt «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ» και μετά το πειραματικό μέρος μέσα από το ίδιο λογισμικό.

Εργαστηριακό μέρος: Μοιράζεται το Φύλλο Εργασίας  στους μαθητές και ξεκινά το εργαστηριακό μέρος .Κάθε ομάδα εργάζεται στον αντίστοιχο εργαστηριακό πάγκο. Εκτελούνται οι εργαστηριακές ασκήσεις Α και Β «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΕΡΕΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ» και «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ» Β και τα αποτελέσματα σημειώνονται στο Φύλλο Εργασίας .

Ο διδάσκοντας εκτελεί την άσκηση «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ» Α λόγω της αυξημένης επικινδυνότητας. Η πειραματική άσκηση «Υπέρκορα Διαλύματα» εκτελείται από τον εκπαιδευτικό λόγω της δυσκολίας της και της ευαισθησίας του υπέρκορου διαλύματος. Σκοπό έχει τη δημιουργία εντυπώσεων και απορροιών στους μαθητές με σκοπό να κεντρίσει την περιέργειά τους σχετικά με τα φαινόμενα της διάλυσης και της ιδιότητες των διαλυμάτων.

Φάση ελέγχου: Ζητείται από τους μαθητές να μελετήσουν σπίτι τις ερωτήσεις του φυλλαδίου .

Ο εκπαιδευτικός σε όλη τη διάρκεια της διδακτικής ώρας παρακολουθεί και υποστηρίζει την εργασία των μαθητών, εργαζόμενος με όλη την τάξη.

 

2η διδακτική ώρα (συνέχεια της 1ης)

Οργάνωση της τάξης: Στο εργαστήριο την προηγούμενη ώρα ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει τον βιντεοπροβολέα σε σύνδεση με τον Η/Υ και έχει ανοίξει το αρχείο Power Point «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ. Κατά την είσοδο στο εργαστήριο οι μαθητές χωρίζονται στις αντίστοιχες ομάδες.

Φάση εφαρμογής των παρατηρήσεων της 1ης διδακτικής ώρας: Οι μαθητές απαντούν τις ερωτήσεις στο Φύλλο Εργασίας , ύστερα από συνεργασία και διάλογο της ομάδας.

Φάση ελέγχου: Με τη βοήθεια του αρχείου  Power Point «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ» ελέγχεται η ορθότητα των απαντήσεων. Οι λανθασμένες απαντήσεις δίνουν αφορμή για συζήτηση μεταξύ των μαθητών με την υποστήριξη του διδάσκοντα.


ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ

Πατάμε στο link για να κατεβάσουμε το power point με τίτλο "ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ"

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΕΡΕΩΝ-ΑΕΡΙΩΝ ΣΕ ΥΓΡΑ» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3021