Φάση Σεναρίου
Βιωματικές Δράσεις - ΣΔΕ - Project (Γυμνάσιο)
"Φυσικά" μπορούμε να κατασκευάσουμε και παίξουμε τα δικά μας παιχνίδια!
Γνωριμία με το θέμα, χωρισμός ομάδων
Σκοπός αυτής της φάσης είναι να εξηγήσουμε στα παιδιά τα παρακάτω:
α) ότι τα παιχνίδια που θα φτιάξουμε και θα παίξουμε πρέπει να έχουν κίνηση και μετατόπιση (περπάτημα, τρέξιμο, κουτσό, άλματα, ισορροπία, κ.ά.) σε όλους τους χώρους που διαθέτουμε, χωμάτινους και τσιμεντένιους. Τα όργανα που θα χρησιμοποιήσουν θα είναι ό,τι μπορούν να βρούν στους χώρους του σχολείου και εξυπηρετεί τα παιχνίδια, χωρίς να δημιουργεί κινδύνο ατυχήματος. Οι ασκήσεις των παιχνιδιών μπορούν να είναι συνδιασμός δεξιοτήτων αθλητικών, γνωστικών, παρατήρησης και συνεργασίας.
β) ότι βασική προϋπόθεση για να περνάμε καλά στον αθλητισμό είναι να παίρνουμε πάντα τα κατάλληλα μέτρα προστασίας.
Στόχος μας είναι τα παιδιά που θα πάρουν μέρος να νιώσουν άνετα και αρκετά ελεύθερα να εκφραστούν. Γι΄αυτό στην αίθουσα συγκέντρωσης τοποθετούμε κυκλικά τα καθίσματα ή τα στρώματα που θα καθήσουν ώστε να νιώσουν απ' την πρώτη στιγμή πως όλοι είμαστε μια καλή παρέα. Όταν τα παιδιά καθίσουν, ο καθηγητής εξηγεί με απλό τρόπο τί θα περιλαμβάνει αυτή η βιωματική δράση, τις βασικές αρχές για ένα ασφαλές παιχνίδι και απαντά σε πιθανές απορίες των μαθητών.(10')
Αμέσως μετά γίνεται ο χωρισμός των παιδιών σε ομάδες με παιγνιώδη τρόπο και στη συνέχεια οι ομάδες αποφασίζουν το όνομα που θα έχουν και τον εκπρόσωπό τους.(10')