Φάση Σεναρίου

Πληροφορική (Γυμνάσιο)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: ΔΕΔΟΜΕΝΑ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ

2 ώρες

Έκθεση προβληματισμού - Κινητοποίηση των μαθητών

10λεπτά

Οι μαθητές κινητοποιούνται μέσα από την παρατήρηση καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως η παρασκευή μια ομελέτας και η πρόσθεση δύο αριθμών.

Αναμένεται ότι οι μαθητές, με τη βοήθεια ασκήσεων και ερωταποκρίσεων θα προβληματιστούν σχετικά με τις ομοιότητες από τον παραλληλισμό των δύο διαδικασιών.


 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

  • Οι μαθητές παρατηρούν μια εικόνα (Μαγειρεύω μια ομελέτα - Βρίσκω το άθροισμα 2 αριθμών) που αποτελείται από τρία διακριτά στιγμιότυπα μιας διαδικασίας μαγειρέματος, και μιας αριθμητικής πράξης.
  • Οι μαθητές (ομάδες 2 - 3 μαθητές ανά σταθμό εργασίας) καλούνται να περιγράψουν τι νομίζουν ότι είναι αυτό που βλέπουν, και να γράψουν τις "ιστορίες" πίσω από τις εικόνες.

Μαγειρεύω μια ομελέτα - Βρίσκω το άθροισμα 2 αριθμών

Παρατηρήστε προσεκτικά την εικόνα. Δείτε ότι περιγράφει δύο "ιστορίες". Κάθε "ιστορία" αποτελείται από τρεις "φάσεις". Προσπαθήστε να γράψετε αυτές τις "ιστορίες".

Βλέπετε κάποια ομοιότητα στις δύο "ιστορίες"; Συγκρίνετε τις τρεις φάσεις της μιας "ιστορίας", με τις τρεις φάσεις της άλλης.
Δημιουργός Σεναρίου: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΟΡΤΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: ΔΕΔΟΜΕΝΑ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3428