Φάση Σεναρίου
Χορός (Γυμνάσιο)
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ/ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ/ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Στον διαδραστικό πίνακα προβάλλεται ο πίνακας του Henri Matisse «The Dance, 1910, Hermitage Museum, St. Petersburg, Russia» (Επιλέχτηκε ο πίνακας από το συγκεκριμένο μουσείο λόγω των πιο έντονων χρωμάτων που έχει σε σχέση με τον άλλο επίσης αυθεντικό). Οι μαθητές σε ομάδες των 4 (όπως και στον πίνακα) συνεργάζονται και αφού παρατηρήσουν τον πίνακα και συζητήσουν συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας_1. Η κάθε ομάδα, ανακοινώνει/παρουσιάζει στην τάξη τις υποθέσεις της και τις συζητούν στην ολομέλεια.
Παραπέμπονται στην ιστοσελίδα του Φωτόδενδρου με μαθησιακό αντικείμενο: «Ο ΧΟΡΟΣ, ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΡΜΙΤΑΖ, ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ,1910» όπου υπάρχουν σύντομες πληροφορίες για το έργο και απαντούν σε ερωτήσεις.
Διαβάζουν το κείμενο: "Ερρίκος Ματίς, 1869-1954 (Matisse, Henri Emile Benot)" και απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις και μετά παραπέμπονται στο άρθο «Ο χορός (1932)»
Στο τέλος, μελετούν πάλι τον πίνακα και επικεντρώνονται στα στοιχεία της κίνησης (σώμα, χώρο, χρόνο, δυναμική). Ο εκπαιδευτικός κάνει ερωτήσεις γύρω από τις κινητικές δεξιότητες, με σκοπό να ενεργοποιηθεί η φαντασία των παιδιών και να παροτρυνθούν σε αντίδραση που θα μετουσιωθεί σε δράση (κίνηση). Στη φάση αυτή η ίδια η διανοητική διεργασία που προκαλείται από την ερώτηση είναι σημαντικότερη και από την απάντηση.
Γνωρίζω το έργο
Γνωρίζω το έργο
Ματίς και το κίνημα των «φοβιστών».
Henri Matisse «The Dance»
"Ο ΧΟΡΟΣ", ΑΝΡΙ ΜΑΤΙΣ Διευκρίνιση
«Ο χορός» (1932) Διευκρίνιση
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΙΕΠ (Συντονιστής)