Φάση Σεναρίου

Μελέτη Περιβάλλοντος (Προσχολική)

Σχολικός Κήπος

3 ώρες

Ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών

45λεπτά

Ο/η εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά να διατυπώσουν σκέψεις, να αποκαλύψουν γνώσεις και να εκφράσουν τις απόψεις τους γύρω από τα φυτά και τα λουλούδια που θα ήθελαν να έχει ο δικός τους σχολικός κήπος. Ο/η εκπαιδευτικός με την χρήση ενός λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης, δημιουργεί μαζί με τα παιδιά έναν εννοιολογικό χάρτη με κεντρική ιδέα το εν λόγω θέμα και ζητάει από τα παιδιά να πουν λέξεις κλειδιά που αντιπροσωπεύουν τις σκέψεις τους δημιουργώντας έναν καταιγισμό ιδεών. Τοποθετούν τις λέξεις κλειδιά γύρω από την κεντρική ιδέα αναζητώντας σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο και εισάγοντας τες στη βιβλιοθήκη του λογισμικού. Στη συνέχεια εκτυπώνουν και τοποθετούν τον χάρτη στη γωνιά της συζήτησης, όπου θα αποτελέσει αφορμή για να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από τον σχολικό κήπο. 

Στη συνέχεια, τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίξουν ένα παιχνίδι μνήμης με εικόνες λουλουδιών και φυτών που θα φυτέψουν στον κήπο του σχολείου τους.


Τι θα φυτέψουμε στον κήπο του σχολείου μας

Εικόνα εννοιολογικού χάρτη που δημιουργήθηκε με τη χρήση ενός λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης

Βρες τις ίδιες εικόνες λουλουδιών και σχημάτισε ζευγάρια !

Οι μαθητές μπορούν να δουλέψουν σε ζευγάρια ή σε μικρές ομάδες με στόχο την ολοκλήρωση της δραστηριότητας όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Δημιουργός Σεναρίου: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Σχολικός Κήπος» έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3506