Φάση Σεναρίου
Μελέτη Περιβάλλοντος (Προσχολική)
Ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών
Ο/η εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά να διατυπώσουν σκέψεις, να αποκαλύψουν γνώσεις και να εκφράσουν τις απόψεις τους γύρω από τα φυτά και τα λουλούδια που θα ήθελαν να έχει ο δικός τους σχολικός κήπος. Ο/η εκπαιδευτικός με την χρήση ενός λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης, δημιουργεί μαζί με τα παιδιά έναν εννοιολογικό χάρτη με κεντρική ιδέα το εν λόγω θέμα και ζητάει από τα παιδιά να πουν λέξεις κλειδιά που αντιπροσωπεύουν τις σκέψεις τους δημιουργώντας έναν καταιγισμό ιδεών. Τοποθετούν τις λέξεις κλειδιά γύρω από την κεντρική ιδέα αναζητώντας σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο και εισάγοντας τες στη βιβλιοθήκη του λογισμικού. Στη συνέχεια εκτυπώνουν και τοποθετούν τον χάρτη στη γωνιά της συζήτησης, όπου θα αποτελέσει αφορμή για να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από τον σχολικό κήπο.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίξουν ένα παιχνίδι μνήμης με εικόνες λουλουδιών και φυτών που θα φυτέψουν στον κήπο του σχολείου τους.