«Η εποχή των μεγάλων γεωγραφικών ανακαλύψεων:15ος -16ος αιώνας»
Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Η 1η δραστηριότητα δίνεται με σκοπό οι μαθητές να ελέγξουν τις υπάρχουσες γνώσεις τους για το θέμα και να τη συμπληρώσουν πάλι στην τάξη με μορφή φωτοτυπίας, προκειμένου να διαπιστώσουν αν μετά τις δύο ώρες διδασκαλίας μπορούν να υποστηρίξουν ότι εμπλούτισαν τις γνώσεις τους.
Η 2η δραστηριότητα δίνεται προκειμένου οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες χωρισμένοι σε ομάδες, να συντελέσουν στην παραγωγή κειμένου και να εκπροσωπήσουν την ομάδα τους. Προτιμήθηκε το κείμενο έναντι του εποπτικού υλικού, θεωρώντας ότι οι μαθητές ευκολότερα θα ενδιαφερθούν να το διαχειριστούν στο σπίτι τους ως εργασία μετά τη δεύτερη ώρα διδασκαλίας, αλλά και επειδή είναι η πρώτη φορά που ασχολούνται με το λογισμικό αυτό.
Η 3η δραστηριότητα δίνεται για να προβάλει μαθητές που διαθέτουν δεξιότητες γοργής αντίληψης και παρατηρητικότητας, αλλά και για να τονώσει τη συνοχή των ομάδων και να ενισχύσει τις πιο αδύναμες ομάδες.
Η 4η δραστηριότητα δίνεται ως αξιοποίηση του εποπτικού υλικού και ως ανάπαυλα στην εργασιακή δραστηριότητα, αφομοίωση του δοσμένου υλικού των παρουσιάσεων, όπως επίσης και ως αφόρμηση για τις επόμενες παρουσιάσεις.
Η 5η δραστηριότητα δίνεται ως αξιοποίηση του εποπτικού υλικού και ως σύνδεση των γεγονότων με το γεωγραφικό χώρο. Προτιμήθηκε η συγκεκριμένη άσκηση έναντι της αντίστοιχης στο υλικό του μικρού ερευνητή, διότι δίνει περισσότερες πληροφορίες και εξασκεί επιπλέον τη συνδυαστική ικανότητα.
Η 6η δραστηριότητα δίνεται ως προβληματισμός, διατύπωση κρίσεων και αφόρμηση για το επόμενο μάθημα. Προέρχεται από τις εργασίες που προτείνει το λογισμικό (ερ.4 και 15).
Οι προαιρετικές εργασίες αφορούν ομάδες μαθητών που ολοκληρώνουν τις εργασίες τους πριν τον προβλεπόμενο χρόνο.
Το σενάριο αφορά την πρώτη από δύο ώρες διδασκαλίας του μαθήματος "Ανακαλύψεις" της Ιστορίας της Β΄Γυμνασίου, με χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής.