Εισαγωγή σύστημα μεταφορών. Αιμοφόρα αγγεία
45λεπτά
Εάν υπάρχει διαθέσιμο εργαστήριο Η/Υ το μάθημα γίνεται διαδραστικά σε ομάδες 2-3 μαθητών με τη δομή που ανατπύχθηκε στη πλατφόρμα Αίσωπος και που φαίνεται παρακάτω. Επειδή σχεδόν ποτέ το εργαστήριο Η/Υ δεν είναι διαθέσιμο το μάθημα μπορεί να γίνει ισοδύναμα στη σχολική τάξη με βιντεοπροβολέα, το λογισμικό Εγκυκλοπαίδεια του Ανθρώπινου Σώματος (που το χειρίζεται ο καθηγητής) και το Φύλλο Εργασίας που επισυνάπτεται(ένα για κάθε ομάδα μαθητών). Και στις δυο περιπτώσεις καλό είναι να είναι παρόν και ο Σωτήρης: το ανθρώπινο πρόπλασμα που του έχουμε δώσει το όνομα του πιο άτακτου μαθητή της τάξης. Αυτό γιατί η απεικόνιση στο πρόπλασμα είναι τρισδιάστατη και έχει περίπου τις διαστάσεις ενος εφήβου. Έτσι οι μαθητές αποκτούν αίσθηση των μεγεθών και μαθαίνουν να περνούν από τη μια απεικόνιση στην άλλη. Γίνονται μικρές διακοπές στο λογισμικό ώστε να συζητήσουν οι μαθητές της κάθε ομάδας και να απαντήσουν στο ΦΕ. Σε μερικές περιπτώσεις (αναφέρονται ρητά στο ΦΕ) η συζήτηση γίνεται από όλη τη τάξη με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού.
Αρχικά επιχειρείται σύνδεση με τις προηγούμενες γνώσεις (πεπτικό σύστημα-θρεπτικές ουσίες)και με εμπειρίες από τη ζωή. Ταυτόχρονα με συζήτηση προσπαθούμε να ελέγξουμε την ορθότητα των απαντήσεων (να απαντηθούν σωστά για να μην αφήσουμε λανθασμένες εντυπώσεις)
Για να θυμηθούμε.... Διάλεξε την απάντηση που θεωρείς σωστή
πορεία των θρεπτικών συστατικών
πορεία των θρεπτικών συστατικών
Συστήματα μεταφοράς. Κοιτάξτε τισ εικόνες και ακολουθείστε τις οδηγίες.
Λίγα λόγια για το κυκλοφορικό σύστημα
Διευκρίνιση
Αρχική συζήτηση: σε κάθε σύστημα μεταφορών η πιο λιτή λύση απαιτεί, ένα υγρό,σωληνάκια,αντλία
Για να δούμε τι καταλάβαμε για το κυκλοφορικό
το κόκκινο και το μπλε χρώμα του αίματος
ανακαλούμε τα βιώματά τους ώστε να επισημανθεί ότι το αίμα από τα κύτταρα των ιστών ΔΕΝ είναι μπλε απλά το συμβολίζουμε με μπλε και να αποφευχθεί η παρανόηση
Τα είδη των αιμοφόρων αγγείων
Αρτηρία. Αφού μελετήσετε την εικόνα αναζητείστε τις κεντρικές αρτηρίες στο πρόπλασμα. Μετά απαντήστε στις ερωτήσεις παρακάτω
Φλέβα. Μελετήστε την εικόνα και αναζητείστε τις κεντρικές φλέβες στο πρόπλασμα. Μετά απαντήστε στις ερωτήσεις παρακάτω.
Αρτηρίες και χαρακτηριστικά τους.
Οι φλέβες και τα χαρακτηριστικά τους
Τα Τριχοειδή αγγεία και τα χαρακτηριστικά τους
Τα τριχοειδή αγγεία και τα χαρακτηριστικά τους.
Τριχοειδές αγγείο. Μελετώντας την εικόνα και τισ πληροφορίες για τα τριχοειδή αγγεία ελέγχουμε αν μαντέψαμε σωστά
Ανάγκη της μεταφοράς των ουσιών
Το σύστημα μεταφοράς ουσιών στον άνθρωπο ονομάζεται κυκλοφορικό. Μελετώντας την εικόνα πατήστε το κουμπί του ήχου παρακάτω.
Δημιουργός Σεναρίου: Σοφία Κυριαζοπούλου (Εκπαιδευτικός)
Το σενάριο «Το θαυματουργό υγρό της ζωής (Το Κυκλοφορικό Σύστημα στον Άνθρωπο)» έχει χαρακτηριστεί ως
Βέλτιστο
(βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε
από δύο αξιολογητές βάσει
κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3573