Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)

"Ο ξένος κι εγώ"

3 ώρες

Μια πρώτη γεύση... ως αφόρμηση

40λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_1.doc

Τίθεται το ερώτημα που θα μας απασχολήσει: "Ποιος είναι ο 'ξένος' διαχρονικά και πώς αντιμετωπίζεται;"

 

Παρακολουθούμε προσεκτικά ένα σύντομο βίντεο.

Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ζητείται να έχουν υπόψη τους τα πιο κάτω, ώστε να συζητηθούν στη συνέχεια:

  • Ποιο θέμα παρουσιάζεται στο βίντεο;
  • Ποια είναι τα σχόλια και οι εντυπώσεις  σχετικά με όσα παρακολούθησαν;
  • Τι συναισθήματα ένιωσαν, παρακολουθώντας το βίντεο; Μήπως συνδέεται με  ανάλογες εμπειρίες ή καταστάσεις της δικής τους καθημερινότητας;

 Σχολιάζουν τα σκίτσα ...   

Επισκέπτονται το ηλεκτρονικό λεξικό Τριανταφυλλίδη και βρίσκουν τις σημασίες των λέξεων: μετανάστης, πρόσφυγας, φιλοξενία.

Οι μαθητές χωρίζονται σε  τέσσερις ομάδες των 4-5 ατόμων και στη συνέχεια:

Όλες οι ομάδες των μαθητών ανοίγουν το φάκελο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή με τίτλο «Ξένος», στον οποίο βρίσκεται το πρώτο φύλλο εργασίας με το οποίο θ’ ασχοληθούν. Οι μαθητές ενημερώνονται ότι στην τελευταία φάση θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους, οπότε σ' αυτόν το φάκελο μπορούν να αποθηκεύουν υλικό που σκοπεύουν ν' αξιοιποιήσουν.


Λεξικό της κοινής νεοελληνικής

Λεξικό της Kοινής Nεοελληνικής (Τριανταφυλλίδη)

Συννεφόλεξο

Χρήσιμη διεύθυνση για το φύλλο εργασίας.

"Πείτε ΟΧΙ στο ρατσισμό!"


Σύσταση


Δώδεκα καλλιτέχνες σκιτσάρουν για το ρατσισμό

Βαγγέλης Παυλίδης

Δώδεκα καλλιτέχνες σκιτσάρουν για το ρατσισμό

Σκίτσο του Κώστα Γρηγοριάδη

Δημιουργός Σεναρίου: Αιμιλία Τσελέντη (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «"Ο ξένος κι εγώ"» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3746