"Ο ξένος κι εγώ"

Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)

"Ο ξένος κι εγώ"

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Η ερευνητική εργασία, που στοχεύει στο να  καλλιεργήσει δεξιότητες συνεργασίας, έρευνας και δημιουργίας, συνδέεται άμεσα με τις παρακάτω ενότητες των μαθημάτων της Α΄ τάξης του Γυμνασίου:

ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ραψ. α (στίχοι 109-173 και 340-360), ζ (στίχοι 185-259), περιληπτικές αναδιηγήσεις ραψ. η, θ, ραψ. ι (στίχοι 240-512) της Οδύσσειας του Ομήρου, ενότητα 4 Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας (και παράλληλα κείμενα), Λογοτεχνία:

  • «Η καλή μέρα απ’ το πρωί φαίνεται», Θανάσης Βαλτινός
  • «Ο δρόμος για τον Παράδεισο είναι μακρύς», Μαρούλα Κλιάφα
  • «Ο Κωνσταντής», Λίτσα Ψαραύτη
  • «Όπως τα βλέπει κανείς …», Ελένη Σαραντίτη

Η ερευνητική εργασία (ή αλλιώς Project διερεύνησης ενός ζητήματος) με τον τίτλο "Ο ξένος κι εγώ" έχει στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές βαθύτερα ένα σημαντικό ζήτημα του περιβάλλοντός τους, μέσα από την άσκησή τους στον εντοπισμό του «ξένου» στο χώρο και στο χρόνο, στην κοινωνία, στην τέχνη, στη λογοτεχνία, στη γλώσσα και μέσα μας. Επιπλέον, θ' ασκηθουν στη διαθεματική-συνεργατική προσέγγιση της γνώσης και στην οργάνωση και παρουσίαση του υλικού τους είτε με τη μορφή προφορικής εισήγησης είτε με τη μορφή γραπτής ή πολυμεσικής παρουσίασης.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών σε σχέση με αυθεντικά προβλήματα της πραγματικότητας, όπως αυτό του ‘ξένου’, η κατανόηση και η ενεργοποίησή τους ως στοχαζόμενοι και ενεργοί μαθητές/τριες και πολίτες.

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γυμνάσιο
Θεματική Ταξινομία
Ερευνητική Εργασία - Project >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
μεσαίο
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Μια πρώτη γεύση... ως αφόρμηση
40λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Δραστηριότητες...
50λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Κι άλλες δραστηριότητες...
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Παρουσίαση-αξιολόγηση
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι
Να απορρίψουν τον αρνητισμό, τις επιφυλάξεις, τις τυχόν προλήψεις απέναντι στη διαφορετικότητα.
Να συναισθανθούν την ψυχολογική κατάσταση του ‘ξένου’ και του ξενιτεμένου, όποιος κι αν είναι αυτός
Να κατανοήσουν ότι «ξένοι» είμαστε όλοι μας -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο-
Να ‘δουν’ διάφορες 'όψεις' σχετικά με την αντιμετώπιση του ξένου.
Να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα του ξενιτεμένου, των οικείων του, τη διαχρονικότητα του θέματος
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Ξένος, διαφορετικότητα, φιλοξενία, Ρατσισμός, αποδοχή του Άλλου, ξενιτεμένος, μετανάστης, πρόσφυγας.,
Υλικοτεχνική υποδομή
• Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (εργαστήριο πληροφορικής)
• Προβολικό μηχάνημα
• Διαδίκτυο

Δημιουργός Σεναρίου: Αιμιλία Τσελέντη (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «"Ο ξένος κι εγώ"» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.