Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γυμνάσιο)

"Ο ξένος κι εγώ"

3 ώρες

Κι άλλες δραστηριότητες...

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_3_19.doc

Παρακολουθούν ένα απόσπασμα -βίντεο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης για τους μετανάστες, πρόσφυγες, ομογενείς. Επισκέπτονται το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, το ψηφιακό σχολείο,   ακούν και διαβάζουν παράλληλα κείμενα, μαθαίνουν για τ' ανθρώπινα δικαιώματα. Κάθε ομάδα απαντά στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας, σχετικά με το λογοτεχνικό κείμενο που έχει αναλάβει.

Στη συνέχεια, προσπαθούν να φανταστούν τον εαυτό τους ως ξένο σε κάποιες περιστάσεις στο μέλλον και γράφουν ένα σχετικό κείμενο (ημερολόγιο, αφήγηση, ποίημα, επιστολή, επιστημονική φαντασία).


Ξένοι στην ίδια πόλη

Ξένοι στην ίδια πόλη (βίντεο) [πηγή: Εκπαιδευτική Τηλεόραση]

Η ταινία παρακολουθεί μια αντιπροσωπευτική ομάδα μαθητών (μετανάστες, ομογενείς, πρόσφυγες) σε μια διαδρομή, τόσο φυσική όσο και συμβολική και καταγράφει μέσα από τις μαρτυρίες τους τις δυσκολίες προσαρμογής τους και το ρόλο του σχολείου στη διαδικασία της ένταξής τους εστιάζοντας κυρίως στο θέμα της γλώσσας.

Αντ. Σουρούνης, «Ξενοφοβία»

Από το διαδραστικό βιβλίο επιλέξτε το σύνδεσμο και διαβάστε.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ


Συστήνεται σ' εξωσχολικό χρόνο να δουν αναλυτικά τα βίντεο γα τα ανθρώπινα δικαιώματα.

"Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές" του Πάνου Χριστοδούλου


Δημιουργός Σεναρίου: Αιμιλία Τσελέντη (Εκπαιδευτικός)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «"Ο ξένος κι εγώ"» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
3748