ΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες (Γυμνάσιο)
1. Περιληπτική παρουσίαση
Το παρόν σενάριο επιχειρεί να παρουσιάσει το ρόλο που διαδραματίζουν τα εκλογικά συστήματα στην πολιτική ζωή. Αντιμετωπίζει το μαθητή ως ενεργό πολίτη: παρουσίαζει τις απαραίτητες πληροφορίες γύρω από το θέμα, ταυτόχρονα όμως καλεί το μαθητή να προβληματιστεί γύρω από το ελληνικό εκλογικό σύστημα και τις επιπτώσεις που έχει στην ποιότητα της ζωής του.
2. Συμβατότητα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Στο μάθημα Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ' Γυμνασίου προβλέπεται η διδασκαλία του μαθήματος "Εκλογικά Συστήματα" (Κεφάλαιο 9, Υποενότητα 9.3). Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Κεφάλαιο 9 προβλέπονται 5 ώρες διδασκαλίας. Στο συγκεκριμένο σενάριο μαθήματος για την υποενότητα 9.3 προβλέπεται 1 διδακτική ώρα.
3. Βιβλιογραφία
Διαμαντόπουλος, Θ (2001): Εκλογικά συστήματα. Ανάδειξη Κοινοβουλίων και Προέδρων Δημοκρατίας, εκδόσεις Πατάκη
ΔΕΠΣ-ΑΠΣ Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, http://www.pi-schools.gr/programs/depps/ (ανασύρθηκε 27-9-2015)
Ματσαγγούρας, Η. (2011): Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Gutenberg - Γιώργος και Κώστας Δαρδανός, Αθήνα
Σωτηρίου, Σ./ Κορδονούρη, Σ./ Ζαφρανίδου, Α. (2009): Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, έκδοση Δ', ΟΕΔΒ
Σύνταγμα της Ελλάδας (2005), Βουλή των Ελλήνων
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1 (ανασύρθηκε 27-9-2015)
http://www.hellenicparliament.gr/Vouleftes/Ana-Eklogiki-Perifereia/ (ανασύρθηκε 26-9-2015)

Οι μαθητές της Γ' Γυμνασίου αντιμετωπίζουν συχνά τις εκλογές με σκεπτικισμό ή αδιαφορία. Μία από τις αιτίες για τη στάση αυτή είναι η ελλιπής εξοικείωση με την εκλογική διαδικασία. Αγνοούν την ύπαρξη των διαφορετικών εκλογικών συστημάτων και δε φαντάζονται ότι η υιοθέτηση ενός εκλογικού συστήματος έχει σημαντικές συνέπειες για τη διακυβέρνηση της χώρας και την ποιότητα της Δημοκρατίας.
Το ψηφιακό σενάριο "Εκλογικά Συστήματα" προσπαθεί να συμβάλει στη γενικότερη ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στις εκλογικές διαδικασίες.
Δημιουργός Σεναρίου: Μαρίνα Κατσάμπα (Εκπαιδευτικός)