Βιωματική - Πολυαισθητηριακή προσέγγιση στο έργο του Ευριπίδη "Ελένη"

Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Γυμνάσιο)

Βιωματική - Πολυαισθητηριακή προσέγγιση στο έργο του Ευριπίδη "Ελένη"

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Το παρόν ψηφιακό σενάριο σχετίζεται με μία εναλλακτική, διαθεματική και πολυαισθητηριακή προσέγγιση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση «Ελένη» του Ευριπίδη.

Οι μαθητές βιώνουν την Αρχαία Ελληνική Τραγωδία και το έργο του Ευριπίδη με όλες τους τις αισθήσεις....

Πειραματίζονται στη δημιουργική γραφή, φαντάζονται, εμπνέονται και δημιουργούν ξάνα την υπόθεση του έργου σε έμμετρο στίχο. Μέσω της Μουσικής ηχογραφούν και επενδύουν μουσικά την δημιουργία τους, ενώ μέσω των Εικαστικών εικονογραφούν σκηνές του έργου σε μορφή κόμικ. Στη συνέχεια, δραματοποιούν μικρά αποσπάσματα και απογειώνουν την προσπάθειά τους, παρουσιάζοντας μία οπτικοακουστική θεατρική παράσταση.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Οι μαθητές βιώνουν το έργο του Ευριπίδη "Ελένη" με όλες τους τις αισθήσεις...

Αυτενεργούν, συνεργάζονται, φαντάζονται, εμπνέονται και δημιουργούν ξάνα την υπόθεση του έργου με σκοπό την παραγωγή ένός πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού αλλά και την παρουσίαση μιας διαφορετικής θεατρικής παράστασης.

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γυμνάσιο
Θεματική Ταξινομία
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
πολύ υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Ερμηνευτική επεξεργασία της υπόθεσης του έργου
180λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική Αίθουσα
Δημιουργική Γραφή: Η υπόθεση σε έμμετρο στίχο.
120λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική Αίθουσα
Ηχογράφηση και μουσική επένδυση των στίχων
120λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Ραδιοφωνικός Σταθμός, Σχολική Αίθούσα
Δραματοποίηση και εικονογράφηση των σκηνών
240λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική αίθουσα ή αίθουσα εκδηλώσεων
Αξιολόγηση της εργασίας, παρουσίαση, διάχυση
120λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολική Αίθουσα
Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές να μάθουν να συνεργάζονται και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.
Να αυτενεργήσουν και να δημιουργήσουν ξανά την υπόθεση του έργου σε έμμετρο στίχο.
Να ηχογραφήσουν και να επενδύσουν μουσικά την ποιητική τους δημιουργία.
Οι μαθητές να δραματοποιήσουν σκηνές τους έργου και να οργανώσουν μία πρωτότυπη θεατρική παράσταση.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Ευριπίδης, Ελένη, κόμικ, στίχοι, Δημιουργική γραφή, διαθεματικότητα, Αρχαία Ελληνικά, αρχαία τραγωδία, μουσική, εικαστικά, δραματοποίηση, βιωματική προσέγγιση, μαθησιακές δυσκολίες,
Υλικοτεχνική υποδομή
Υπολογιστής, διαδίκτυο, προτζέκτορας, φωτογραφική μηχανή, κουστούμια θεάτρου, υλικά εικαστικών
Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΠΕΛΛΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Βιωματική - Πολυαισθητηριακή προσέγγιση στο έργο του Ευριπίδη "Ελένη" » έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.