Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Γυμνάσιο)
Δραματοποίηση και εικονογράφηση των σκηνών
Στο κομμάτι της δραματοποίησης, οι μαθητές αποφασίζουν ποιόν ήρωα θα υποδυθούν και με όσα ερεθίσματα έχουν λάβει από τις προηγούμενες φάσεις, αυτοσχεδιάζουν και υποδύονται τον ήρωά τους. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει στους μαθητές την κατάλληλη ενδυμασία και τα αξεσουάρ που χαρακτηρίζουν τον κάθε ήρωα (π.χ. τόξο, βέλη, περικεφαλαία για τον Τεύκρο, φόρεμα, στέμμα, σανδάλια, μαντήλι για την Ελένη, μαύρα ρούχα για τον Χόρο, ρούχα ναυαγού για τον Μενέλαο, μπαστούνι για την γερόντισσα, στέμμα + ραβδί για την Θεονόη, στέμμα για τον Θεοκλύμενο κτλ. )
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι μαθητές συνδυάζουν τους στίχους που δημιούργησαν με τη δραματοποίηση των ηρώων και τα παρουσιάζουν ταυτόχρονα σε μορφή θεατρικής παράστασης.
Οι μαθητές έχοντας ολοκληρώσει όλες τις προηγούμενες φάσεις, είναι έτοιμοι πλέον να εικονογραφήσουν τις σκηνές του έργου. Δύο μαθητές με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού των Εικαστικών αναζητούν και αποφασίζουν το στυλ της εικονογράφησης και στην συνέχεια αναλαμβάνουν την σχεδίαση των μορφών των ηρώων και του περιβάλλοντος με μολύβι.
Αφού ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός κάποιοι μαθητές χρησιμοποιούν μαύρα πενάκια και ολοκληρώνουν το μελάνωμα των σχεδίων. Οι εικόνες σχεδιάζονται σύμφωνα με τους αντίστοιχους στίχους που έχουν γραφτεί. Μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, οι μαθητές ενώνουν τις εικόνες με τους στίχους τους.
* Στα φύλλα εργασιών υπάρχει ένα μιρκό δείγμα της προσπάθειας των μαθητών. Το έργο τους ολοκληρωμένο, παρουσιάζεται στην 5η φάση του σεναρίου.