Φάση Σεναρίου
ΣΕΠ (Γυμνάσιο)
Φάση Β – Εξερεύνηση νέων επαγγελμάτων
Βήμα 1ο: Υποδοχή των συμμετεχόντων, με το καλωσόρισμα και με ολιγόλεπτες ασκήσεις κινητικότητας στο χώρο. Αποτελεί βασική προϋπόθεση η διαμόρφωση του χώρου. Έπειτα, γίνεται κύκλος από καρέκλες στο μέσο της τάξης και στα τέσσερα άκρα της αίθουσας τοποθετούνται 4 τραπέζια εργασίας, με 5 καρέκλες το καθένα.
Βήμα 2ο: Εισαγωγή-συζήτηση: προσπαθούμε μία σύνδεση με τα προηγούμενα εστιάζοντας στην ενημέρωσή τους σχετικά με το σενάριο, τους στόχους, και τις προβλεπόμενες δράσεις στη συγκεκριμένη φάση
Αποτελεί βασική προϋπόθεση η διαμόρφωση του χώρου. Έπειτα, γίνεται κύκλος από καρέκλες στο μέσο της τάξης και στα τέσσερα άκρα της αίθουσας τοποθετούνται 4 τραπέζια εργασίας, με 5 καρέκλες το καθένα.
Βήμα 3ο: Χωρίζονται με τυχαία επιλογή σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, μοιράζοντας ένα καρτελάκι με διάφορα σχέδια και χρώματα (π.χ. ένα λουλούδι, μια καρδούλα, ένα φυλλαράκι ή λέξεις - κλειδιά από το μάθημα). Συγκροτούν Ομάδα τα παιδιά που το καρτελάκι τους έχει ίδιο χρώμα και ίδιο σχέδιο. Καλούνται στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες να απαντήσουν και να στοχαστούν στο φύλλο εργασίας που τους δίνεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή: Είναι ωφέλιμο για τα μέλη της ομάδας να κρατούν “ημερολόγιο” με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ιδέες τους μετά από κάθε συνάντηση.
Βήμα 4ο: Σύνθεση ,παρουσίαση στην ολομέλεια και δίνεται χρόνος για έκφραση συναισθημάτων, πιθανές ερωτήσεις ή προβληματισμούς.