Φάση Σεναρίου

ΣΕΠ (Γυμνάσιο)

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

3 ώρες

Φάση Β – Εξερεύνηση νέων επαγγελμάτων

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_3.doc

Βήμα 1ο: Υποδοχή των συμμετεχόντων, με το καλωσόρισμα και  με ολιγόλεπτες ασκήσεις κινητικότητας στο χώρο. Αποτελεί βασική προϋπόθεση η διαμόρφωση του χώρου. Έπειτα, γίνεται κύκλος από καρέκλες στο μέσο της τάξης και στα τέσσερα άκρα της αίθουσας τοποθετούνται 4 τραπέζια εργασίας, με 5 καρέκλες το καθένα.

 

Βήμα 2ο: Εισαγωγή-συζήτηση: προσπαθούμε μία σύνδεση με τα προηγούμενα εστιάζοντας στην ενημέρωσή τους σχετικά με το σενάριο, τους στόχους, και τις προβλεπόμενες δράσεις στη συγκεκριμένη φάση

Αποτελεί βασική προϋπόθεση η διαμόρφωση του χώρου. Έπειτα, γίνεται κύκλος από καρέκλες στο μέσο της τάξης και στα τέσσερα άκρα της αίθουσας τοποθετούνται 4 τραπέζια εργασίας, με 5 καρέκλες το καθένα.

 

Βήμα 3ο: Χωρίζονται με τυχαία επιλογή σε ομάδες των τεσσάρων  ατόμων, μοιράζοντας ένα καρτελάκι με διάφορα σχέδια και χρώματα (π.χ. ένα λουλούδι, μια καρδούλα, ένα φυλλαράκι ή λέξεις - κλειδιά από το μάθημα). Συγκροτούν Ομάδα τα παιδιά που το καρτελάκι τους έχει ίδιο χρώμα και ίδιο σχέδιο. Καλούνται στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες να απαντήσουν και να στοχαστούν  στο φύλλο εργασίας που τους δίνεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή: Είναι ωφέλιμο για τα  μέλη της ομάδας να κρατούν “ημερολόγιο” με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ιδέες τους μετά από κάθε συνάντηση.

Βήμα 4ο: Σύνθεση ,παρουσίαση στην ολομέλεια και δίνεται χρόνος για έκφραση συναισθημάτων, πιθανές ερωτήσεις ή προβληματισμούς. 


Δημιουργός Σεναρίου: Αναστασία Κοτσιαφίτου (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » έχει χαρακτηριστεί ως Επαρκές (βαθμολογία 50 μονάδων μέχρι 69.5) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.
4033