Αξιολογώ τη φυσική μου κατάσταση
Φυσική αγωγή (Γενικό Λύκειο)
Το παρόν διδακτικό σενάριο καλύπτει 3 διδακτικές ώρες σε καθεμιά από τις οποίες υλοποιείται μία από τις συνολικά 3 φάσεις του σεναρίου. Η 1η φάση αφορά την οικοδόμηση γνώσεων σχετικών με τη φυσική κατάσταση και τα δομικά της στοιχεία και τον τρόπο διεξαγωγής των δοκιμασιών μέτρησης. Στη 2η φάση διεξάγονται οι δοκιμασίες μέτρησης ενώ στην 3η φάση αξιολογείται η φυσική κατάσταση κάθε μαθητή/τριας και εξάγονται συμπεράσματα.

Η σταδιακή μείωση από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού μέχρι και το λύκειο και η αποξένωση των μαθητών από τη φυσική δραστηριότητα, επιβεβαιώνεται από τα πρόσφατα αποτελέσματα της εφαρμογής του προγράμματος ΕΥΖΗΝ (Εθνική δράση Υγείας για τη ΖωΗ των Νέων) κατά τα σχολικά έτη 2012-13 και 2013-14, σύμφωνα με τα οποία προέκυψε ότι το 30-50% των μαθητών δεν εμφανίζει ικανοποιητικά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας. Υπό το πρίσμα των παραπάνω ευρημάτων και τις επιπτώσεις τους στην υγεία, η απόκτηση γνώσεων σχετικά με την φυσική κατάσταση, την αξιολόγηση και βελτίωσή της αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Λεπτά στρώματα και χρονόμετρο (μέτρηση μυϊκής αντοχής). Λεπτά στρώματα, κιβώτια με κλίμακα μέτρησης (μέτρηση ευλυγισίας). Αυτοκόλητη ταινία για τον καθορισμό της αρχικής θέσης και κιμωλία για να σημαδευτεί το σημείο προσγείωσης (μέτρηση εκρηκτικής δύναμης) . Χειροδυναμόμετρο (μέτρηση στατικής δύναμης). Μετροταινία 20 μ. και αυτοκόλητη ταινία για τον καθορισμό της απόστασης, πηγή αναπαραγωγής για τα ηχητικά σήματα και αρχείο ήχου για το παλίνδρομο τεστ (μέτρηση αντοχής).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε περίπτωση που δεν υπάρχει η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή για τη διεξαγωγή κάποιων μετρήσεων, παρέχονται οδηγίες για ανάλογη προσαρμογή του σεναρίου.
Δημιουργός Σεναρίου: ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Συντονιστής)