Φάση Σεναρίου

Μαθηματικά (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)

Γραμμικά συστήματα 2x2 - Γεωμετρικές διασυνδέσεις

3 ώρες

Εξισώσεις ευθειών και εξισώσεις συστημάτων

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_2.1.docx

Στη φάση αυτή οι μαθητές θα κληθούν να σχεδιάσουν ευθείες με τη βοήθεια δρομέων (ως εκ τούτου, οι εξισώσεις θα είναι παραμετροποιημένες) σε αντίστοιχο αρχείο λογισμικού.

Θα σχηματίζουν εξισώσεις συστημάτων που θα προκύπτουν από τις ευθείες που θα σχηματίζουν και θα αναγράφουν τις λύσεις των εξισώσεων (αν υπάρχουν) βλέποντας τα σημεία τομής των ευθειών που ήδη έχουν σχεδιάσει.  Ο διδάσκων μπορεί να καθοδηγήσει τους μαθητές ώστε να ασχοληθούν στην αρχή με εύκολα σχετικά νούμερα και κατόπιν να εμπλακούν με δύσκολα νούμερα. Η  δραστηριότητα στην ερώτηση 1 αποτελεί και αφορμή για να συζητηθεί και η αξία της αλγεβρικής αντιμετώπισης, πράγμα που είναι το ζητούμενο  στην ερώτηση 2.

Ο διδάσκων, αν επιθυμεί, μπορεί επίσης να το εκλάβει ως αφορμή για εισαγωγή στις ορίζουσες. Όπως έχουμε προαναφέρει η διδασκαλία των οριζουσών δεν είναι στους στόχους αυτού του σεναρίου και ως εκ τούτου δεν έχει υπολογιστεί στο χρόνο σχεδίασης και υλοποίησής του.

Η ερώτηση 3 έχει τεθεί για να δοθεί από τον διδάσκοντα ο ορισμός των ισοδύναμων συστημάτων και αποσκοπεί στο να δημιουργηθούν γεωμετρικές αναπαραστάσεις σχετικές με το τι ακριβώς κάνουν γεωμετρικά οι μαθητές όταν ακολουθούν τις γνωστές τους μεθόδους επίλυσης γραμμικών συστημάτων (αντικατάσταση και αντίθετους συντελεστές).

Στις ερωτήσεις 4 και 5 προτείνεται να οδηγήσει ο διδάσκων τους μαθητές ώστε να μην χρησιμοποιούν μόνο ίσους συντελεστές, αλλά γενικότερα, ανάλογους.

Στο τέλος της φάσης αυτής οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν μόνοι τους ένα σχήμα που θα συνδέει τα γνωστικά πλαίσια (αλγεβρικό και γεωμετρικό) των γραμμικών συστημάτων και θα εμπλακούν με διαδικασίες αυτοαξιολόγησης.


Γεωμετρικές και αλγεβρικές διασυνδέσεις


Ευθείες και συστήματα

Θα εργαστούμε με το φύλλο εργασίας 1

Άσκηση αυτοαξιολόγησης


Άσκηση


Δημιουργός Σεναρίου: ΜΑΡΙΟΣ ΣΠΑΘΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΙΣΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Γραμμικά συστήματα 2x2 - Γεωμετρικές διασυνδέσεις» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
162