Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Ο δημόσιος λόγος στον ομηρικό οίκο
45λεπτά
Στην πρώτη φάση οι μαθητές περιέγραψαν τον ομηρικό "οίκο" και συζήτησαν την κοινωνική διαστρωμάτωση: Εντόπισαν τον επικεφαλής, δηλαδή το βασιλιά, τους αρίστους ή ευγενείς που συμμετείχαν στην εξουσία και το πλήθος με τις διάφορες υποκατηγορίες.
Στη συνέχεια θα διερευνήσουν πώς συμμετέχουν αυτοί οι παράγοντες στη λήψη αποφάσεων. Σε μια οργανωμένη κοινωνία, όπως η κοινωνία του "οίκου" ποιος έχει δικαίωμα να εκφράσει την άποψή του και για ποια ζητήματα; Πώς λαμβάνουν οι άλλοι υπόψη το λόγο του;
Ποιος μπορεί ή θέλει να μιλήσει;
Επίπεδα αποφάσεων
Χώρος συζήτησης
Δημόσιος λόγος στην ομηρική κοινωνία
Σύγκριση με το σήμερα
Αξιολόγηση συμπερασμάτων Διευκρίνιση
Ο διδάσκων θα εκτιμήσει τα αποτελέσματα της ομαδικής σας εργασίας με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:
Συνολική αποτίμηση
Δημιουργός Σεναρίου: ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΕΛΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Συντονιστής)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
(τι
είναι;)
Το σενάριο «Ο ομηρικός "οίκος" και οι πρώτοι πολιτικοί θεσμοί» έχει χαρακτηρισθεί ως
Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής
εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι,
Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).