Φάση Σεναρίου
Ιστορία (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Αναζητώ μια νέα πατρίδα. Αποικιακή εξάπλωση των Ελλήνων 8ος - 6ος π.Χ. αιώνας
Η νέα πατρίδα
Στην παρούσα φάση γίνεται χρήση διαδραστικών χαρτών που επιτρέπουν την διάσταση του φαινομένου σε όλο το μέγεθός του και βοηθούν στην κατανόησή του. Οπτικά το πλήθος των αποικιών το αποδεικνύει. Ο β΄ αποικισμός ως οργανωμένη προσπάθεια έχει επιμέρους χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται με την μορφή ερωτήσεων για να παρουσιάσουν την συνολική εικόνα. ¨Κατανοείται το "πως εγκαθίστανται οι άποικοι" και με ποιες προϋποθέσεις γίνεται ο αποικισμός. Ο χώρος εγκατάστασης ως διάσταση του φαινομένου παρουσιάζεται σε όλη την έκτασή του και δίνει αφορμή για επιπλέον ερωτήματα. Τέλος επιπλέον υλικό χρησιμοποιείται για τα φύλλα εργασίας. Τα φύλλα εργασίας που υπάρχουν στην ενότητα είναι σε άμεση συνάρτηση με το θέμα αλλά του δίνουν ευρύτερες διαστάσεις (βιωματική διάσταση - παιχνίδι ρόλων, επιχειρηματολογία) και επιτρέπουν μετά το στάδιο της συλλογής υλικού και οργάνωσης, την παραγωγή ιστορικού γραπτού κειμένου.
Διαδραστικός χάρτης β΄ αποικισμού Διευκρίνιση
Αναχώρηση - εγκατάσταση αποίκων. Ποιές από τις ακόλουθες εκφράσεις είναι σωστές ;
α) Πολυμεσική παρουσίαση του β΄ αποικισμού (Βοηθητικό υλικό για τα φύλλα εργασίας) Διευκρίνιση
β) Πολυμεσική παρουσίαση : Η ίδρυση μιας αποικίας στο πλαίσιο του β΄ αποικισμού (Βοηθητικό υλικό για τα φύλλα εργασίας) Διευκρίνιση
Προϋποθέσεις ίδρυσης αποικίας
Περιοχές που επεκτάθηκε ο β΄ αποικισμός Διευκρίνιση
Χάρτης αποικιών με πληροφορίες για τις ελληνικές πόλεις που ιδρύθηκαν. Διευκρίνιση
Ελληνικές αποικίες Διευκρίνιση
Παρουσίαση βασικών χαρακτηριστικών του β ελληνικού αποικισμού.
Δημιουργός Σεναρίου: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ (Συντονιστής)