Φάση Σεναρίου

Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)

Δημιουργώ και επικοινωνώ

3 ώρες

ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
o_pinakas_toy_miro.docx synaisthimata_kai_hroma.docx

ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε αυτήν τη φάση υλοποιούνται δραστηριότητες μη λεκτικής επικοινωνίας και τα παιδιά μαθαίνουν ότι η γλώσσα του σώματος είναι ένας κώδικας κοινός για όλους τους λαούς γιατί αντικαθιστά τον λόγο. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά  ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι να «μιλήσει» κανείς γιατί υπάρχουν πολλές φορές παιδιά μέσα στην τάξη που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγου και άλλες δυσκολίες και θα πρέπει να τα παρατηρούμε καλά για να καταλάβουμε τη θέλουν.

-Παίζουν το παραδοσιακό παιχνίδι «Βασιλιά-Βασιλιά»(παντομίμα).

-Ακούν ένα μουσικό κομμάτι με κλειστά μάτια και μετά μας λένε τις εικόνες που είδαν και προσπαθούν να καταλάβουν το θέμα του μουσικού κομματιού.

-Στον πίνακα του Μιρό « Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών» το παιδί ζωγραφίζει το πρόσωπο που θέλει για να μας εκφράσει ένα συναίσθημα.

-Παίζει με το διαδραστικό παιχνίδι της Μόνα Λίζα.

-Σε πίνακα διπλής εισόδου αντιστοιχίζουν συναίσθημα με χρώματα( ή στο διαδραστικό ή και στο φύλλο εργασίας για το portfolio). Τα παιδιά στην ηλικία αυτή είναι πιο εύκολο να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με χρώμα από το να τα πουν.


Οι εκφράσεις της Τζοκόντα


Χρωματίζω τα συναισθήματα

Τοποθέτησε την κάθε φατσούλα στο χρώμα που θέλεις

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΤΟΖΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΟΦΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο « Δημιουργώ και επικοινωνώ» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
807