Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Ομαδοποίηση ποσοτήτων
Στην δεύτερη φάση οι μαθητές/τριες καλούνται να επιλύσουν ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι πως η αλατοζύμη έχει τελειώσει και χρειάζεται να φτιάξουμε καινούργια. Ο/η εκπαιδευτικός, στην ολομέλεια, υπενθυμίζει στα παιδιά την βασική συνταγή για την κατασκευή αλατοζύμης επιδεικνύοντας το φύλλο εργασίας 1, που έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές για τις έκτακτες ανάγκες της τάξης. Χρησιμοποιεί ερωτήσεις όπως: "-πόσα ποτήρια αλάτι βάζουμε στην αλατοζύμη;", "- πόσα ποτήρια αλεύρι βάζουμε στην αλατοζύμη;", "-ας μας διαβάσει κάποιο παιδί την βασική συνταγή".
Στις τρεις πρώτες ψηφιακές δράσεις, τα παιδιά παρατηρούν την βασική συνταγή, τη συμπληρώνουν και ακολούθως υπολογίζουν τις ποσότητες των υλικών για δύο και τρεις αλατοζύμες. Στις επόμενες ψηφιακές δράσεις ασχολούνται με ερωτήσεις αντιστοίχισης και συμπλήρωσης κενών προκειμένου να υπολογίσουν τα υλικά για δύο και για τρεις αλατοζύμες. Στόχος μας είναι να εξασκηθούν στον υπολογισμό των επιμέρους ποσοτήτων, όταν θέλουμε να φτιάξουμε δύο ή τρεις φορές την ποσότητα αλατοζύμης της βασικής συνταγής.
Στα φύλλα εργασίας 2 και 3, τα παιδιά καταγράφουν τις απαντήσεις τους σχετικά με τις ποσότητες που χρειάζονται, με όποιον τρόπο επιλέξουν (πχ. κυκλώνουν τις ποσότητες, γράφουν αριθμούς, ζωγραφίζουν, κόβουν κ.α).
Στο τέλος, στην ολομέλεια της τάξης, θα ανακοινώσουν τις ανακαλύψεις τους. Ο/η εκπαιδευτικός θα τους απευθύνει ερωτήσεις, όπως "-τι σκεφτήκατε για να βρείτε τις ποσότητες του αλατιού;", "-πείτε μας πώς καταφέρατε να υπολογίσετε εύκολα τις ποσότητες στο αλεύρι;".
Μία αλατοζύμη Διευκρίνιση
Συμπλήρωσε την συνταγή Διευκρίνιση
Παίζω με το αλεύρι Διευκρίνιση
Παίζω με το αλάτι Διευκρίνιση
Παίζω με το νερό Διευκρίνιση
Παίζω με τις αλατοζύμες Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΎΣΙΑΔΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΟΦΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ (Συντονιστής)