Φάση Σεναρίου

Φυσική (ΔΕ) (Γυμνάσιο)

Ηλεκτρικό κύκλωμα, αντίσταση, τάση και ένταση

2 ώρες

Εικονικό πείραμα (εργασία στο σπίτι)

50λεπτά
Φύλλα Εργασίας
fyllo_ergasias_2.pdf

Οι μαθητές εκτελούν (ατομικά) στο σπίτι τις δραστηριότητες του 2ου φύλλου εργασίας. 

Θα πρέπει, χρησιμοποιώντας προσομοίωση από το διαδίκτυο, να κατασκευάσουν συγκεκριμένο κύκλωμα, να πάρουν μετρήσεις με εικονικό βολτόμετρο και εικονικό αμπερόμετρο, να καταγράψουν τις μετρήσεις τους και να απαντήσουν σε στοχευμένες ερωτήσεις.

Οι μαθητές θα πρέπει να παραδώσουν συμπληρωμένο το φύλλο εργασίας στο αμέσως επόμενο μάθημα.

Καλό θα είναι:

* οι μαθητές να ενθαρρυνθούν να συνεργαστούν μεταξύ τους για την επίλυση ενδεχόμενων τεχνικών προβλημάτων (η αντιγραφή δεν είναι δυνατή, καθώς οι τιμές που πρέπει να βάλει ο κάθε μαθητής είναι προσωπικές για τον καθένα),

* οι μαθητές να σώσουν το αρχείο με το κύκλωμα που κατασκεύασαν, και να το στείλουν/παραδώσουν στον εκπαιδευτικό.

* οι μαθητές να καταχωρήσουν τις μετρήσεις τους σε φόρμα google που θα έχει δημιουργήσει ο εκπαιδευτικός (μπορεί, με κάποιους περιορισμούς, να χρησιμοποιηθεί η ενδεικτική φόρμα google http://goo.gl/forms/a1XNn00wwX). Η αξιοποίηση της φόρμας (και του λογιστικού φύλλου που αυτόματα τη συνοδεύει) δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την πορεία εργασίας του κάθε μαθητή, να ελέγχει για την ορθότητα των μετήσεων και του κυκλώματος κ.α.

 

 


Κατασκευή κυκλωμάτων (μόνο DC) (προσομοίωση)

Απαιτείται λήψη/κατέβασμα (download) του αρχείου circuit-construction-kit-dc_el.jnlp (2 MB) και στη συνέχεια άνοιγμά του (open)

Ο χρήστης θα πρέπει να έχει εγκατεστημένη στον υπολογιστή του τη java (https://java.com/en/download/)

Δημιουργός Σεναρίου: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΛΤΣΑΚΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΕΡΑΜΙΔΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΑΛΚΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ηλεκτρικό κύκλωμα, αντίσταση, τάση και ένταση» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
870