Ιστορία (ΔΕ) (Γενικό Λύκειο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

"Απ’ τη Σμύρνη έρχεστε; Δε δεχόμαστε πρόσφυγες"(Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα χώματα)

Γενική περιγραφή περιεχομένου: 

Στο προτεινόμενο σενάριο εξατάζονται τα προβλήματα των ανταλλάξιμων πληθυσμών καθώς και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

Εκπαιδευτικό Πρόβλημα: 

Το σενάριο επιχειρεί να προσεγγίσει την αντιμετώπιση των προσφύγων της Μικρασίας από τους γηγενείς καθώς επίσης και τον τρόπο ζωής τους στη νέα πατρίδα. Οι μαθητές πολλές φορές αντιμετωπίζουν με έκδηλο δισταγμό τους ξενόφερτους και είναι πάντοτε επιφυλακτικοί στις σχέσεις τους μαζί τους.Μέσα από το σενάριο αυτό προσπαθούμε να καταπολεμήσουμε το ρατσισμό μελετώντας παράλληλα την ενσωμάτωση των προσφύγων της μικρασιατικής καταστροφής. 

Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου: 
20 λεπτά
Φάση 1: Ευαισθητοποίηση - συζήτηση για τους πρόσφυγες
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα διδασκαλίας
45 λεπτά
Φάση 2: Εγκατάσταση - αντιμετώπιση προσφύγων
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα Η/Υ
30 λεπτά
Φάση 3: Παρουσίαση εργασιών
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα εκδηλώσεων
15 λεπτά
Φάση 4: Αξιολόγηση
Χώρος Διεξαγωγής: Αίθουσα διδασκαλίας
Διδακτικοί Στόχοι: 
  1. Να μελετήσουν οι μαθητές τον τρόπο ζωής των προσφύγων του 1922.
  2. Να γνωρίσουν τα προβλήματα εγκατάστασης, αποκατάστασης και κοινωνικής ένταξης των προσφύγων
  3. Να εμπεδώσουν τη διαφορά των όρων "πρόσφυγας" και "μετανάστης"
  4. Να μελετήσουν την ιστορία ορισμένων χαρακτηριστικών τραγουδιών των Μικρασιατών
  5. Να εξασκηθούν οι μαθητές στη χρήση διαδικτύου και να αντιληφθούν τη διδακτική σημασία του
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου: 
Ιστορία
τοπική ιστορία
Υλικοτεχνική υποδομή: 
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές, βιντεοπροβολέας, διαδραστικοί πίνακες.
Δημιουργός Σεναρίου: Αλεξάνδρα Μούρτζη (Εκπαιδευτικός)