Φάση Σεναρίου

Ερευνητική Εργασία - Project (Γενικό Λύκειο)

Ανακαλύπτοντας την ένατη τέχνη...Τα κόμικς!

3 ώρες

1η ομάδα

135λεπτά
Φύλλα Εργασίας
hartis_ennoion.pdf fyllo_ergasias_-klasika.pdf

Περιγραφή μεθοδολογίας- διαδικασίας

Υπο-θέμα 1ο

Οι μαθητές της πρώτης ομάδας αναλαμβάνουν να μελετήσουν το πρώτο υπο-θέμα "Ιστορική εξέλιξη των κόμικς στο εξωτερικό - Κατηγορίες κόμικς - Μελέτη Κλασσικών Εικονογραφημένων" διερευνώντας τα παρακάτω ερωτήματα. Συγκεκριμένα, η ομάδα αναλαμβάνει δραστηριότητες, πραγματοποιεί έρευνα και προσεγγίζει περιγραφικά, ερευνητικά και κριτικά το δικό της υπο-θέμα. Παράλληλα με τα προηγούμενα, δημιουργεί το δικό της φάκελο εργασίας. Στο παρόν ψηφιακό διδακτικό σενάριο παρουσιάζονται δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε 3 διδακτικές ώρες.

Τα διερευνητικά ερωτήματα της πρώτης ομάδας είναι τα εξής:

Τι σημαίνει ο όρος "κόμικ";

Πότε δημιουργήθηκαν και πώς εξελίχθηκαν;

Ποια είναι τα είδη των κόμικς;

Μελέτη περίπτωσης: Ανάλυση των κόμικς "Κλασσικά Εικονογραφημένα"

Στο τέλος της ερευνητικής εργασίας, η συγκεκριμένη ομάδα θα παρουσιάσει το τέχνημά της, που είναι η δημιουργία κολάζ και αφίσας.


Δραστηριότητα 1η

Γράψτε την απάντησή σας με λίγες λέξεις.

Οι μαθητές να διατυπώσουν ελεύθερα και αυθόρμητα τις απόψεις τους.

Δραστηριότητα 2η


Δραστηριότητα 3η


Δραστηριότητα 4η


ΠΑΡΑΤΟΛΜΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΡΑΓΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ (ΛΑΪΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ):ΧΑΡΤΙΝΕΣ ΣΕΛΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΙΡΑ ΕΞΑΣΦΑΙΡΑ


Εισαγωγή


Είδη κόμικς


Κείμενο για κόμικ


Η σημασία της λέξης "κόμικ"


Σύντομη ιστορία των κόμικς


Η ιστορία των κόμικς


Τα κόμικς, η ιστορία τους και ο παιδαγωγικός χαρακτήρας τους


Κλασσικά Εικονογραφημένα


Δημιουργός Σεναρίου: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΙΤΣΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Ανακαλύπτοντας την ένατη τέχνη...Τα κόμικς!» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
966