Φάση Σεναρίου
Ερευνητική Εργασία - Project (Άλλο)
Φιλαναγνωσία στα Γερμανικά-Deutsche Literatur-los geht's/Γερμανική Λογοτεχνία-Εμπρός, πάμε!
Εφαρμογή-Εξαγωγή συμπερασμάτων/Αναστοχασμοί
Δραστηριότητα 13-Hoerbuch/Ακουστικό βιβλίο
Προαιρετική εργασία (η προτεινόμενη εργασία είναι εξτρά και δεν περιλαμβάνεται στη χρονική διάρκεια της φάσης)
Αξιοποιώντας όλες τις γνώσεις τους, οι ομάδες προχωρούν στην παραγωγή ενός ακουστικού βιβλίου. Συναποφασίζοντας, καταλήγουν σε μία ή περισσότερες (αν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, τότε και όλες) ιστορίες και δημιουργούν το δικό τους ψηφιακό ηχητικό υλικό με ένα λογισμικό ανοιχτού κώδικα, όπως είναι το Audacity. Μετά την ηχογράφηση και την επεξεργασία στο πρόγραμμα, τα ηχητικά αρχεία εισάγονται σε ένα έτοιμο Powerpoint (βλέπε φύλλο εργασίας 1), που έχει διαμορφωθεί σε ακουστικό βιβλίο, αποτελούμενο από δέκα διαφάνειες, που αντιστοιχούν στις δέκα ιστορίες. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να εμπλουτίσει δύο διαφάνειες με τους τίτλους δύο ιστοριών, δύο εικόνες της επιλογής της (είτε από τις σχεδιασμένες δικές της είτε από το ίντερνετ) και με το αντίστοιχο παραχθέν ηχητικό αρχείο των δύο ιστοριών. Το ακουστικό βιβλίο αποθηκεύεται σε ένα CD ως αρχείο και διατίθεται για τη δημιουργία "ξενόγλωσσης γωνιάς" της σχολικής κοινότητας. Επιπλέον, υπάρχει η επιπρόσθετη δυνατότητα της προβολής του ακουστικού υλικού σε ένα ελεύθερο Podcast (π.χ. το Minicast Maker-Χρονικός περιορισμός: 10').
Δραστηριότητα 14-Δημοσίευση-Blog
Ο εκ/ός παρουσιάζει στο τελευταίο στάδιο την εργασία στο Blog στις ομάδες. Για την πρώτη γνωριμία με το μπλογκ, προτείνεται η χρήση ενός βιντεοπροβολέα. Αν δε διατίθεται στο σχολείο, μπορεί η δραστηριότητα να διεξαχθεί στο εργαστήριο πληροφορικής, όπου η κάθε ομάδα εργάζεται μπροστά σε έναν Η/Υ. Της εργασίας στον Η/Υ προηγείται η διανομή του φύλλου εργασίας "ΠΔΣ-Blog" (βλέπε φύλλα εργασίας 2-6), όπου οι ομάδες κατατοπίζονται και καθοδηγούνται βήμα προς βήμα, μέχρι την ολοκλήρωση της εργασίας. Τα φύλλα εργασίας αποτελούνται από την αποτύπωση του Blog και αναλύουν τα στοιχεία που απαιτούνται να συγκεντρώσουν οι ομάδες από όλα τα προηγούμενα στάδια εργασίας, ώστε να τα συνθέσουν και να τα αναρτήσουν στην ιστοσελίδα.
Συγκεκριμένα χρειάζονται να συλλέξουν δεδομένα ως προς
1. το σχολείο
2. την τάξη
3. την ηλικιακή ομάδα
4. τον τίτλο του εγχειριδίου που έχουν επεξεργαστεί
5. τον εκδότη
6. το συγγραφέα
7. λέξεις-κλειδιά των ιστοριών
8. σχεδιαστικές αναπαραστάσεις που έχουν δημιουργήσει (εξώφυλλα, οι ιστορίες σε εικόνες)
9. τις σύντομες περιλήψεις που έχουν συγγράψει
10. την κοινή απόφαση όλων των ομάδων για το αν προτείνουν το εγχειρίδιο ως αναγνωστικό υλικό
11. το link για το ακουστικό βιβλίο
Ειδικά για τα δεδομένα 7-8-10 χρειάζεται να προηγηθεί μια εκτενής συζήτηση ανάμεσα στις ομάδες και η λήψη κοινών αποφάσεων με δημοκρατικές διαδικασίες.
Δραστηριότητα 15-Deutsche Leseecke/Γερμανική γωνιά ανάγνωσης
Εργασία οργάνωσης αίθουσας (δεν περιλαμβάνεται στη χρονική διάρκεια της φάσης)
Με το πέρας της εργασίας στο διαδίκτυο, οι μαθητές συλλέγουν όλα τα φύλλα εργασίας και τα ταξινομούν ο καθένας στο προσωπικό του Portfolio. Τα εγχειρίδια συλλέγονται και αυτά και διατίθενται μαζί με το CD για τη δημιουργία της "ξενόγλωσσης γωνιάς" στο χώρο του σχολείου. Απώτερος στόχος είναι ο εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης και με άλλα βιβλία και υλικό.
Αναστοχασμοί
Προτείνεται η διανομή του φύλλου εργασίας "Fragebogen/Ερωτηματολόγιο" (βλέπε φύλλο εργασίας 7)για την αξιολόγηση ολόκληρης της μαθησιακής ενότητας. Οι μαθητές, απαντώντας σε συγκεκριμένα ερωτήματα, καταγράφουν την κρίση τους καθώς και προτάσεις βελτίωσης.
Συγκεκριμένα:
• κρίνουν το βαθμό επιτυχίας της μαθησιακής ενότητας
• κρίνουν τη συνεργασία μέσα στην τάξη
• καταλήγουν σε συμπεράσματα για το αν διασκέδασαν κατά τη διάρκεια της συνθετικής εργασίας
• εκτιμούν αν απέκτησαν καινούργιες ικανότητες και γνώσεις
• περιγράφουν τα προβλήματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν
Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου αξιοποιούνται από τον εκ/ό ως μέσο ανατροφοδότησης, καθώς και για το σχεδιασμό παρόμοιων συνθετικών εργασιών και μαθησιακών ενοτήτων μελλοντικά. Ο εκ/ός συλλέγει επίσης από όλες τις ομάδες το Deckblatt με σκοπό να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο ελέγχου και επαναπροσδιορισμού των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας.