Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Προσχολική)
Προετοιμασία για την επίσκεψη στο Αρχ. Μουσείο.
1. Αρχικά συζητάμε με τα παιδιά για τα μουσεία γενικά. Θέλουμε να διερευνήσουμε τις πρότερες γνώσεις τους για το θέμα. Γνωρίζουν τι είναι ένα μουσείο; Έχουν επισκεφτεί ποτέ τους κάποιο μουείο; Αν ναι, ποιο, πού βρισκόταν, τι είδαν σε αυτό. Γιατί ο κόσμος επισκέπτεται ένα μουσείο; Καταλήγουμε μαζί σε έναν ορισμό του μουσείου. Διακρίνουμε διαφόρους τύπους μουσείων ανάλογα με τα εκθέματά τους (π.χ. φυσικής ιστορίας, λαογραφικό, αρχαιολογικό κλπ). Πώς ονομάζονται τα αντικείμενα που βλέπουμε σε ένα μουσείο; Ποιοί εργάζονται σε ένα μουσείο. Υπάρχει μουσείο στο Πυθαγόρειο; Τι είδους μουσείο είναι αυτό; Ποιοι εργάζονται σε ένα αρχαιολογικό μουσείο. Γιατί το λέμε έτσι. Ποια είναι η δουλειά του αρχαιολόγου. Άλλα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτό όπως του συντηρητή, του φύλακα.
2. Υπάρχουν ζώα σε ένα αρχαιολογικό μουσείο; Τους δείχνω το φύλλο εργασίας που έχω ετοιμάσει για το μουσείο και τους εξηγώ τι θα πρέπει να κάνουν με αυτό όταν βρεθούμε στο μουσείο. Στο φύλλο εργασίας βλέπουμε δύο σειρές από εικόνες ζώων και από κάτω τους κουτάκια. Κάθε φορά που θα συναντάμε κάποιο ζώο θα κάνουν τσεκ κάτω από το αντίστοιχο κουτάκι. Μπορεί βέβαια να μην συναντήσουμε όλα αυτά τα ζώα. Μπορεί να μην συναντήσουμε κανένα ζώο. Αυτό θα το μάθουμε όταν βρεθούμε εκεί. Τους εξηγώ επίσης οτι τα φύλλα εργασίας θα τους τα μοιράσω όταν βρεθούμε εκεί.
3. Ποιοί κανόνες διέπουν μία επίσκεψη σε κάποιο μουσείο ( μιλάμε ψιθυριστά, περπατάμε ήρεμα, δεν σπρώχνουμε, δεν αγγίζουμε τα εκθέματα, φωτογραφίζουμε χωρίς φλας).
4. Πού βρίσκεται το Αρχαιολογιό Μουσείο Πυθαγορείου; Πώς θα πάμε εκεί; Εδώ χρειαζόμαστε ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεση στο Ίντερνετ. Μαζί με τα παιδιά κατευθυνόμαστε στον χώρο του Η/Υ που βρίσκεται εντός της σχολικής αίθουσας διδασκαλίας αλλά είναι ένας χώρος κατάλληλα διαμορφωμένος με ηλ. υπολογιστή, εκτυπωτή- σαρωτή, φωτοτυπικό, ηχεία και χαλάκι για να κάθονται τα παιδιά και 2 καρεκλάκια. Συνδεόμαστε στο Google Earth, κάνουμε αναζήτηση "Πυθαγόρειο, Σάμος" και εκεί βρίσκουμε το νηπιαγωγείο μας και το Αρχαιολογικό Μουσείο. Αναζητούμε και σχεδιάζουμε την συντομότερη και ασφαλέστερη διαδρομή. Τυπώνουμε σε Α3 τον χάρτη με τη διαδρομή.
Είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην επόμενη φάση που είναι η επίσκεψη στο μουσείο. Προηγουμένως έχουμε πάρει δηλώσεις συμμετοχής για την επίσκεψη στο μουσείο από τους γονείς των παιδιών.
χάρτης Πυθαγορείου
Διαδρομή μετάβασης στο μουσείο.
Δημιουργός Σεναρίου: Αγλαϊα Ζερμπίνη (Εκπαιδευτικός)