Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων (Προσχολική)
Αποδελτίωση και στατιστική επεξεργασία δεδομένων.
Με τα παιδιά καθόμαστε στη γωνιά του υπολογιστή και εγώ ανοίγω το excel. Τα παιδιά κρατάνε στα χέρια τους τα φύλλα εργασίας που συμπλήρωσαν στο μουσείο. Ήρθε η ώρα να μάθουμε πόσα ζώα είδαμε στο μουσείο. Συγκεκριμένα ποια είδη και πόσα από το κάθε είδος.
Εξηγώ στα παιδιά ότι θα γράψουμε τα ονόματα των ζώων στον υπολογιστή και πόσα ζώα είδαμε από το κάθε είδος και αυτό το πρόγραμμα θα μας βοηθήσει να κάνουμε συγκρίσεις. δηλαδή να καταλάβουμε ποια ήταν περισσότερα και ποια λιγότερα. Το κυριώτερο όμως είναι οτι την σύγκριση αυτή θα την κάνουμε με μία ματιά χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να μετρήσουμε. Αν επιπλέον θέλουμε να μετρήσουμε θα μάθουμε πόσα περισσότερα και πόσα λιγότερα είναι από το κάθε είδος.
Ένα ένα έρχονται τα παιδιά και πληκτρολογούν στο αντίστοιχο πεδίο τα ονόματα των ζώων με κεφαλαία βλέποντάς τα από τα φύλλα εργασίας. Αφού τελειώσουμε την πληκτρολόγηση των ονομάτων περνάμε στην πληκτρολόγηση των τιμών πάλι συμβουλευόμενοι τα φύλλα εργασίας. Φροντίζω ώστε όλα τα παιδιά να πάρουν μέρος στην διαδικασία της πληκτρολόγησης είτε ονομάτων είτε τιμών.
Εγώ φτιάχνω το chart. Επιλέγω αυτό με τις στήλες. Τα διαφορετκά χρώματα στηλών μας βοηθάνε πολύ. Διαβάζουμε μαζί το διαγράμμα. Παίζουμε λίγο με τα διαγράμματα αλλάζοντας τύπο (π.χ. κώνους, πίτα ).
Τι παρατηρούμε; Ποια ζώα είναι περισσότερα; Ποια λιγότερα; Υπάρχουν ισοπαλίες όπως λένε συνήθως τα παιδιά;
Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών. Γιατί άραγε τα περισσότερα ήταν τα πουλιά; (τροφή, ομορφιά). Γιατί συναντάμε τόσα πολλά άλογα; Τι ρόλο έπαιζαν στην αρχαία ελληνική κοινωνία;(μεταφορικά μέσα, πόλεμος, αγρ. εργασίες, ομορφιά-δύναμη, αθλητισμός). Τι ρόλο έπαιζαν οι ταύροι; ( μεταφορικά μέσα,αγρ. εργασίες, θαυμασμός για ομορφιά -δύναμη, αρχαίος Αιγύπτιος Θεος Άπις με μορφή ταύρου).
Δημιουργός Σεναρίου: Αγλαϊα Ζερμπίνη (Εκπαιδευτικός)