Φάση Σεναρίου
Πληροφορική (Γυμνάσιο)
Ενεργοποίηση και Ανίχνευση Αναπαραστάσεων
Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει με συντομία στους μαθητές τρία απλά «σενάρια» χρήσης του διαδικτύου: την επικοινωνία από απόσταση (με τηλεδιάσκεψη), την επίσκεψη μιας ιστοσελίδας (με γνωστή διεύθυνση) και τη χρήση μιας μηχανής αναζήτησης. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και περιγράφουν γραπτώς, απαντώντας στις ανοιχτές ερωτήσεις του πρώτου φύλλου εργασίας, πως πιστεύουν ότι υλοποιούνται τα παραπάνω.
Με αυτές τις αρχικές ερωτήσεις, οι μαθητές κινητοποιούνται και προβληματίζονται σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου (κάτι που πιθανώς να μην είχαν κάνει προηγουμένως). Εργαζόμενοι σε ομάδες ανταλλάσσουν απόψεις και προσπαθούν να επιχειρηματολογήσουν ή να καταρρίψουν τις απόψεις των συμμαθητών τους. Αρκετές αναπαραστάσεις που δεν είναι ορθές ανασκευάζονται συχνά μέσα από την συνεργασία εντός των ομάδων. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό ότι οι απαντήσεις στα φύλλα εργασίας παρέχουν στο διδάσκοντα μια πρώτη εικόνα των παρανοήσεων των μαθητών (γι' αυτό και είναι ανοιχτές και όχι πολλαπλής επιλογής).
Δραστηριότητα 1: Το Διαδίκτυο
Δραστηριότητα 2: Τηλεδιάσκεψη (Επικοινωνία με Ήχο και Βίντεο)
Δραστηριότητα 3: Επίσκεψη σε Ιστοσελίδα
Δραστηριότητα 4: Αναζήτηση στον Παγκόσμιο Ιστό
Δημιουργός Σεναρίου: Γιώργος Μπουκέας (Εκπαιδευτικός)